סגור
טאקו בל
טאקו בל. בעלי הכנסה גבוהה החלו לחסוך על אכילה בחוץ (צילום: Jeramey Lende / Shutterstock.com)

ארה"ב: יוקר המחיה הקפיץ את הביקושים לטאקו בל

רשתות המזון המהיר של יאם ברנדס דיווחו על עלייה של 7% במכירות לאחר שגם בעלי הכנסה גבוהה החלו לאכול במסעדות זולות יותר

ענקית המזון המהיר יאם ברנדס דיווחה אתמול על הכנסות גבוהות מהתחזיות, בזכות צמיחה חזקה במכירות הרשת המקסיקנית טאקו בל.
בשוק האמריקאי, יאם ברנדס נהנתה מביקושים ערים במיוחד בקרב בעלי הכנסה גבוהה ונמוכה כאחד. בעוד צרכנים בעלי הכנסה גבוהה החלו לחסוך על אכילה בחוץ בגלל האינפלציה הדוהרת, ובחרו במסעדות הרשת הזולות במקום בחלופות יקרות יותר, בקרב המעמד הכלכלי הנמוך עלו הביקושים למבצעים המיוחדים שמציעים מותגי יאם ברנדס. עם זאת, מכירות חלשות בסין העיבו שוב על תוצאות רשתות קנטקי פרייד צ'יקן (KFC) ופיצה האט של יאם ברנדס, אחרי שממשלת סין הקלה את מגבלות הקורונה, מה שגרם לגלי תחלואה חדשים. הזינוק בחולי הקורונה בסין פגע גם ברשתות מזון גלובליות אחרות, בהן סטארבקס.
יאם ברנדס דיווחה על הכנסה נטו של 371 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת 330 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2021. המכירות נטו טיפסו ב־7% ל־2.02 מיליארד דולר, והמכירות הגלובליות בחנויות הזהות טיפסו ב־6% בזכות הביקושים החזקים לטאקו בל. הרשת, שהיא הרווחית ביותר מבין מסעדות יאם ברנדס, דיווחה על צמיחה של 11% במכירות בסניפים הזהים, לעומת תחזיות שעמדו על 6.7%. לפי בכירים ברשת, טאקו בל מכרה 45 מיליון פיצות מקסיקניות במהלך 2022, נתון מרשים במיוחד בהתחשב בכך כי שווקו במהלך רבעון אחד בלבד.
רוב סניפי הרשת נמצאים בארה"ב, אף כי בשנים האחרונות היא התרחבה ומונה כעת מעל 1,000 סניפים גלובליים. 40% מהם הוקמו בשנתיים האחרונות.
רשת KFC דיווחה על צמיחה חלשה יותר של 5% במכירות הסניפים הזהים לעומת תחזיות שעמדו על 5.4%. בנטרול סין, השוק הגדול ביותר של הרשת, המכירות בסניפים הזהים טיפסו ב־9%. מכירות חלשות בסין פגעו גם בביצועי פיצה האט ברבעון הרביעי, שרשמה עלייה מתונה של 1% במכירות. לעומת זאת, בארה"ב טיפסו מכירות פיצה האט ב־4% ברבעון, איתות לכך כי הצרכנים חזרו להזמין את הפיצות של הרשת, לאחר שלקחו מהן הפסקה בעקבות ביקושים ערים במיוחד בשיאה של מגפת הקורונה.