רכבת ההפתעות: בתוך כלי התחבורה המועדף על מנהיג צפון קוריאה
רכבת ההפתעות: בתוך כלי התחבורה המועדף על מנהיג צפון קוריאה
קים ג'ונג און נסע במשך 20 שעות לפגישתו המתוקשרת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי הדיווחים, הרכבת החסינה מכדורים מורכבת מ-21 קרונות הכוללים חדרי שינה ומשרדים. המסעדה שלה מציעה יינות צרפתיים ומנות לובסטר
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און נסע 1,180 ק"מ במשך 20 שעות לקראת פגישתו המתוקשרת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. המסע נערך ברכבת הפרטית שלו , וזאת בהתאם למסורת ארוכה שהחל בה סבו, קים איל סונג, הנחשב למייסד המדינה.
בדומה להיותה של המדינה מבודדת וחשאית, כך לא ידועים פרטים רבים על הרכבת. בהתבסס על נסיעות קודמות של המנהיג ואביו קים ג'ונג איל, שנסע ברכבות בשל פחד מטיסות, הרכבת הצבועה בירוק, ומלווה באבטחה צמודה בהתאם למעמד הנוסע. היא כוללת כמאה מאבטחים הסורקים את המסילה ואת התחנות. כמו כן, קירות הקרונות מורכבים מחומרים מיוחדים החסינים לכדורים. אמצעי הביטחון הנדרשים הם גם הסיבה לכך שהיא נוסעת במהירות איטית יחסית של 50 קמ"ש. לשם השוואה, הרכבת המהירה בלונדון נוסעת במהירות של 200 קמ"ש.
הנסיעה אמנם ארוכה, אך לא צריך לדאוג לקים. לפי הדיווחים השונים, הרכבת, שנקראת "טאינגהו" - שמש בקוריאנית, כוללת מסעדה המגישה יינות צרפתיים איכותיים ומנות כמו לובסטר טרי. הרכבת כוללת לפי ההערכות האחרונות 21 קרונות בעוד שב-2009 העריכו בתקשורת בדרום קוריאה כי היתה מורכבת מ-90 קרונות. ניתן למצוא ברכבת חדרי שינה וחדרי ישיבות המעוצבים עם רצפות כהות ומושבים מעור בצבע ורוד.
זו הנסיעה הראשונה של קים מאז הקורונה, ופגישתו השנייה עם פוטין. גם בפגישה הקודמת ב-2019 הוא הגיע באותה הרכבת, ואף השתמש בה לפסגה שלו עם נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בהאנוי ב-2019, מסע שארך יומיים וחצי.