סגור
דילן מולבני אנהאוזר בוש בירה באד לייט bud light
דילן מולבני בקמפיין. "פחדתי מעוד תגובות שליליות והרגשתי אשמה אישית" (צילום: Dylan Mulvaney/Instagram)

הפרזנטורית של באד לייט: "ספגתי יותר טרנספוביה משיכולתי לדמיין"

דילן מולבני, משפיענית טרנסית שקמפיין בכיכובה גרר קריאות להחרמת המוצר ולצניחה במניה, שוברת שתיקה ומותחת ביקורת חריפה על יצרנית הבירה אנהויזר-בוש: "חברה ששוכרת טרנסית ואז לא מגבה אותה ציבורית גרועה בעיניי מחברה שנמנעת מלהעסיק טרנסים בכלל"

דילן מולבני (Dylan Mulvaney), המשפיענית הטרנסית שהקמפיין הקצר בכיכובה לבירת באד לייט הוביל לקריאות להחרמת המותג, שברה את שתיקתה בנושא אתמול, ואמרה שהחברה מעולם לא פנתה אליה בעקבות התגובות, ושנתקלה ב"יותר בריונות וטרנספוביה מאשר יכלה לדמיין" בעקבותו השותפות העסקית.
בפוסטים שהעלתה לטיקטוק ואינסטגרם אמרה מולבני שבמשך כמה חודשים פחדה לעזוב את ביתה, עקבו אחריה ולעגו לה, וכן שהמותג כשל בהגנה עליה. "הייתי צריכה להעלות את הסרטון הזה לפני חודשים, אבל לא עשיתי זאת. פחדתי. פחדתי מעוד תגובות שליליות והרגשתי אשמה אישית בשל מה שקרה, אז חיכיתי בסבלנות שהמצב ישתפר. אבל הפתעה! – הוא לא השתפר. חיכיתי גם שהמותג יפנה אליי, אבל לא שמעתי מהם", היא אמרה.


"חברה ששוכרת טרנסית ואז לא מגבה אותה ציבורית גרועה בעיניי מחברה שנמנעת מלהעסיק טרנסים בכלל, כי היא נותנת לצרכנים רשות להיות טרנספובים ולהפיץ שנאה ככל שהם חפצים". דובר מטעם אנהויזר-בוש, החברה-האם של באד לייט, אמר: "עודנו מחויבים לתוכניות ולשותפויות שיצרנו במשך עשורים עם ארגונים לרוחב קהילות מגוונות, כולל קהילת הלהטב"ק. הפרטיות והבטיחות של העובדים והשותפים שלנו תמיד נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו".
הקריאות לחרם שהובלו על ידי שמרנים החלו באפריל, לאחר שבאד לייט ומולבני – כוכבת רשת עם מיליוני עוקבים – נכנסו לשותפות שיווקית שכללה פוסטים במדיה החברתית. מנכ"ל החברה פרסם מאוחר יותר הצהרה שבה אמר: "מעולם לא התכוונו להיות חלק מדיון שמפלג בין אנשים". מכירות באד לייט צללו בחדות מאז הקמפיין. מניות אנהויזר-בוש ירדו גם הן בעקבות הירידה במכירות באד לייט, וסגרו את המסחר ביום רביעי בירידה של 0.6%.