סגור
דונלד טראמפ 2 בוועידה הרפובליקאית יולי 2024
דונלד טראמפ (צילום: בלומברג)

טראמפ בכנס בנאשוויל: "לעולם אל תמכרו את הביטקוין שלכם"

טראמפ הבטיח כי אם ייבחר לכהונה שנייה הוא ייקדם את השימוש במטבעות הקריפטוגרפיים בשאיפה להפוך את ארה"ב לבירת הקריפטו העולמית.  לדבריו, הוא יפעל ל"כרייה, הטבעה וייצור של המטבעות בארצות הברית, כדי להפוך את העושר העצום לנכס לאומי קבוע לטובת כל האמריקאים"

מועמד הרפובליקנים לנשיאות ארה"ב והנשיא לשעבר דונלד טראמפ, פרס בשבת את תוכניותיו לאמץ בלב שלם את המטבעות הקריפטוגרפיים ולקדם את השימוש בהם אם ייבחר לכהונה שנייה. טראמפ אמר למאות תומכים נלהבים של האסימונים הדיגיטליים כי הוא רוצה שארצות הברית תחת הנהגתו תהיה "מעצמת ביטקוין".
טראמפ הבטיח בנאומו בכנס הביטקוין השנתי בנאשוויל, כנס הביטקוין הגדול ביותר של השנה, להפוך את ארצות הברית ל"בירת הקריפטו העולמית" וליצור "רזרבה אסטרטגית" של ביטקוין באמצעות המטבע שהממשלה מחזיקה כיום. הוא גם הבטיח להדיח את יו"ר רשות ניירות הערך והבורסות, גארי גנסלר, אם ייבחר, ולהקים מועצה מייעצת לקריפטו. "יהיו לנו תקנות, אבל את הכללים יכתבו אנשים שאוהבים את התעשייה שלכם, ולא שונאים אותה", אמר.
הנאום של טראמפ בכנס Bitcoin 2024 מצביע על שינוי קיצוני של עמדתו לגבי מטבעות קריפטוגרפיים. לא תמיד הוא היה מעריץ של מטבעות קריפטוגרפיים. ב-2019 הוא כתב ברשתות החברתיות ש"ערכם של המטבעות הקריפטוגרפייים הוא תנודתי מאוד ומבוסס על אוויר". בשנים האחרונות הוא החל לאמץ את המטבע הדיגיטלי, ובמאי אף החל הקמפיין שלו לקבל תרומות במטבע קריפטוגרפי.
לאורך הנאום שנמשך כמעט 50 דקות, ניסה טראמפ שוב ושוב להשוות את תמיכתו במטבעות הקריפטוגרפיים למאמצי ממשל ביידן לווסת את התעשייה. הוא פנה לקהל ואמר "הממשל הפדרלי חוסם את דרככם". טראמפ אמר שהוא רוצה "כרייה, הטבעה וייצור" של מטבעות קריפטוגרפיים בארצות הברית. "אני אנקוט צעדים להפוך את העושר העצום הזה לנכס לאומי קבוע לטובת כל האמריקאים", אמר.
עוד הבטיח טראמפ כי אם יחזור לבית הלבן, הממשל הפדרלי לעולם לא ימכור את החזקות הביטקוין שלו. אך הוא נמנע מלהציע רזרבה פדרלית רשמית של מטבע דיגיטלי. "במשך זמן רב מדי הממשלה שלנו הפרה את הכלל היסודי שכל חובב ביטקוין מכיר בעל פה: לעולם אל תמכור את הביטקוין שלך", אמר טראמפ בנאומו.
הסנאטורית של טנסי, מרשה בלקבורן, כינתה את הכרזתו של טראמפ על רזרבה אסטרטגית של ביטקוין "רגע היסטורי". דבריו של טראמפ הגיעו יום לאחר שהמועמד העצמאי לנשיאות, רוברט פ. קנדי ג'וניור נאם בכנס והציע גם כן להקים רזרבה אסטרטגית של ביטקוין.