סגור
קמלה האריס ו מישל אובמה בעצרת בחירות במישיגן
קמלה האריס ומישל אובמה בעצרת בחירות במישיגן (צילום: Brandon Bell/Getty Images)

מישל אובמה התגייסה לקמפיין האריס והזהירה מהנזק שיגרום טראמפ לנשים

"אני מקווה שתסלחו לי שאני מעט מתוסכלת מכך שחלק מאיתנו בוחרים להתעלם מחוסר היכולת הבוטה של טראמפ, אבל דורשים מקמלה להדהים אותנו בכל רגע", אמרה אובמה בעצרת בעיר קאלאמזו, בהופעתה הראשונה בעצרת בחירות בקמפיין של האריס

ימים ספורים לבחירות בארצות הברית, ובקמפיינים של שני המועמדים מגבירים את המאמצים להשיג כל קול. בסוף השבוע האחרון התמקדו השניים במדינה המתנדנדת מישיגן, אך בעוד המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ חיזר אחר הקהילה המוסלמית, במטה של יריבתו הדמוקרטית קמלה האריס ניסו לפנות לגברים שחורים ולחזק את תמיכת ציבור הנשים. למטרה הזו גויסה הגברת הראשונה לשעבר, מישל אובמה.
"אני מקווה שתסלחו לי שאני מעט מתוסכלת מכך שחלק מאיתנו בוחרים להתעלם מחוסר היכולת הבוטה של טראמפ, אבל דורשים מקמלה להדהים אותנו בכל רגע", אמרה אובמה בעצרת בעיר קאלאמזו, בהופעתה הראשונה בעצרת בחירות בקמפיין של האריס. "תצאו מההלם", קראה למצביעים שטרם החליטו במי לבחור.
בנאומה התייחסה אובמה גם לסוגיית שירותי הבריאות לנשים, וטענה כי טראמפ לא מצליח להבין את מורכבות הנושא. לטענתה, הבטחתו לבטל את חוק הבריאות שהעביר בעלה הנשיא לשעבר ברק אובמה תשפיע על "כל תחום בריאות הנשים". היא פנתה ישירות לגברים, שלפי הסקרים שיעור התמיכה שלהם בהאריס נמוך מאשר בטראמפ. "אם לא נעשה את הדבר הנכון, הנשים שלכם, הבנות שלכם, האמהות שלכם, כולנו ניפגע מהזעם הזה שלכם. אז האם אתם כגברים מוכנים להסתכל לנשים ולילדים שאתם אוהבים בעיניים ולומר להם שאתם תומכים במי שיוצא נגד הביטחון שלהן?".
גם האריס נאמה בעצרת במישיגן, אך נאומה נקטע בקריאות "די למלחמה בעזה" מצד הקהל. לכך הגיבה המועמדת לנשיאות: "בנושא של עזה, עלינו לסיים את המלחמה".