סגור
נשיאת ה פדרל ריזרב ב בוסטון סוזן קולינס אפריל 2024
נשיאת הפדרל ריזרב בבוסטון סוזן קולינס (צילום: בלומברג)

לקראת נאום פאוול בג'קסון הול: בכירים בפד מאותתים כי יתמכו בהורדת ריבית

נשיאת הפד בבוסטון ועמיתה בפילדלפיה סבורים כי בקרוב ניתן יהיה להתחיל בהקלה המוניטרית, ברקע הירידה באינפלציה והתקררות שוק העבודה; לעומתם, נשיא הבנק הפדרלי בקנזס סיטי סבור כי "יש עוד זמן"

שני בכירים בפדרל ריזרב הביעו היום תמיכה בהורדת ריבית בחודש הבא, ברקע הירידה באינפלציה והתקררות שוק העבודה בארה"ב; עם זאת בכיר אחר אותת כי ייתכן שעדיין לא הגיע הזמן לסיבוב פרסה מוניטרי. מחר (17:00 שעון ישראל) ינאם יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בכנס הבנקים המרכזיים המתקיים בג'קסון הול, וויומינג.
"כל עוד הנתונים שיפורסמו עד החלטת הריבית לא יפתיעו, אני סבור שיש להתחיל בהורדת הריבית", אמר נשיא הבנק הפדרלי בפילדלפיה, פטריק הארקר, בראיון לרויטרס. "גישה איטית היא הדרך הנכונה שבה יש ללכת".
נשיאת הבנק הפדרלי בבוסטון, סוזן קולינס, השמיעה דברים דומים, ואותתה כי תתמוך בהורדת ריבית בחודש הבא.
"לדעתי, בקרוב יהיה ניתן להתחיל בהקלה המוניטרית", אמרה קולינס בראיון לפוקס ביזנס, שנערך בכנס בג'קסון הול. לדבריה, האינפלציה ירדה מאוד, ושוק העבודה מפגין חוסן. לפיכך, היא הוסיפה, הפחתת ריבית בקצב הדרגתי ושיטתי עשויה להיות צעד הולם כעת.
עם זאת נשיא הבנק הפדרלי בקנזס סיטי, ג'ף שמיד, הנחשב לניצי, צינן מעט את הדברים. "יש לנו עוד נתונים שיתפרסמו לפני פגישת הריבית בספטמבר (17-18 בחודש)", אמר בראיון ל-CNBC. "יש עוד מרווח תמרון שמאפשר לשקול לאן אנחנו הולכים מכאן, אבל אני באמת סבור שיש לנו זמן".
עם זאת לדברי שמיד, יש לתת משקל לעלייה האחרונה בשיעור האבטלה, שעמד על 4.3% ביולי. "אני אתן לנתונים להוביל את הדרך", ציין. "אני מסכים עם כמה מחבריי שיש לנקוט צעדים לפני שהאינפלציה מגיעה לרמה של 2% (היעד של הבנק המרכזי). אבל ירידה בת-קיימא לשיעור זה היא מאוד חשובה".
לפי רוב ההערכות בשווקים, הבנק המרכזי האמריקאי אמור להתחיל בהורדת הריבית בישיבה הקרובה שתיערך ב-17-18 בספטמבר. יעד האינפלציה של הפד, כפי שנמדד באמצעות ההוצאות על הצריכה הפרטית, עומד על 2% - מדד זה עמד על 2.5% ביולי.