השיבושים בשרשרת האספקה העולמית פוגעים קשות גם בתעשיית האופניים
השיבושים בשרשרת האספקה העולמית פוגעים קשות גם בתעשיית האופניים
יצרנים של חלקי חילוף לאופני מירוץ מעריכים כי העיכובים באספקת החלפים יימשכו "12 עד 18 חודשים". הביקוש לאופניים עלה מאוד בזמן הקורונה, על רקע החשש מנסיעה בתחבורה הציבורית
יצרנים של חלקי חילוף לאופניים, המשמשים רוכבים מקצועיים, טוענים כי השיבושים בשרשרת האספקה העולמית פוגעים קשות בתעשיית האופניים.
פדריקו מוסי, מנכ"ל חברת האופניים הצרפתית Look Cycle, אמר ל"פייננשל טיימס" כי זמני האספקה של חלקי חילוף שקונה החברה מחו"ל ממשיכים להתארך. "יש זמני אספקה ארוכים מאוד. יש כמה יצרני רכיבים שהם צוואר בקבוק, וזמני האספקה לא יורדים", אמר מוסי. "העיכובים נמשכים 12 עד 18 חודשים בקלות".
בזמן משבר הקורונה הביקוש ברחבי העולם לאופניים עלה מאוד. זאת, על רקע הרצון להשתמש בכלי תחבורה אלטרנטיבי כדי להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.
בעיות האספקה החריפו מכיוון שהייצור של בלמים, שרשראות ורכיבים נוספים מרוכז בקומץ חברות כולל Shimano היפנית, SRAM בארה"ב וקמפגנולו האיטלקית. הקבוצות נזהרו מהרחבת הייצור באופן משמעותי מחשש שהתנופה בביקושים לא תחזיק מעמד לאורך משבר הקורונה.
מוסי צופה שייקח אפילו 18 חודשים עד שייגמרו השיבושים בשרשרת האספקה עבור התעשייה, שגם היא נבלמה בגלל זמינות מופחתת של חומרי גלם מסוימים כמו אלומיניום ופלדה.
התחזית של Look Cycle מנוגדת לזו של Halfords, אחת מקמעונאיות האופניים הגדולות בבריטניה. הקבוצה אמרה בשבוע שעבר שאתגרי שרשרת האספקה מתחילים להירגע.
מנואל מרסיליו, מנכ"ל הקונפדרציה של תעשיית האופניים האירופית, אמר כי הקשיים של יצרני דגמים מתקדמים כולל אופניים חשמליים מחמירים מכיוון שיש להם פחות אפשרויות לרכישת חלקים.
מוסי אמר כי 80% מהרכיבים לאופניים שלה מיוצרים בצרפת, מה שמקל על חלק מההפרעות. ספקי חלקים אירופיים הוכיחו עמידות רבה יותר למשבר מכיוון שהם מגוונים יותר ולא מתמקדים רק בתעשיית האופניים.
"כשאנחנו קונים באסיה מוצרים אנחנו קונים ממפעלים שעוסקים רק בענף הרכיבה", אמר מוסי. "בגלל זה יש צוואר בקבוק. להיות יצרן אופניים אוטונומי לחלוטין זה לעת עתה בלתי אפשרי".