סגור

המגפה ממשיכה לפגוע בדייטינג, טינדר תיעזר באווטארים

אפליקציית ההיכרויות המובילה בעולם הורידה את תחזית הרווח ל־2022 בעקבות התפשטות האומיקרון והתחזקות התחרות מצד באמבל. האסטרטגיה העתידית: העצמת החוויה הווירטואלית דרך יצירת דמויות אישיות ורכישת מתנות עם מטבעות טינדר

מגפת הקורונה ממשיכה להעיק על שולי הרווח של טינדר, אפליקציית הדייטינג המובילה בעולם. שלשום דיווחה החברה כי היא מורידה את תחזית הרווח לשנת 2022, זאת ברקע התפשטות זן האומיקרון המביאה להיחלשות בהיקפי הדייטינג העולמיים.


השפעת המגפה על שוק הפנויים והפנויות בולטת באופן מיוחד במרכז אסיה, כולל יפן, לאחר שהזן החדש צמצם את הניידות מאז תחילת דצמבר.

3 צפייה בגלריה
טינדר דייטינג היכרויות אפליקציה
טינדר דייטינג היכרויות אפליקציה
טינדר. מחזקת את החוויות הווירטואליות
(צילום: שאטרסטוק)

מניית החברה־האם של טינדר, מאץ' גרופ, נחלשה ביותר מ־3% אחרי שעות המסחר שלשום, לאחר שהחמיצה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי. הסיבה לכך אינה רק האומיקרון, אלא גם התגברות התחרות מצד יריבתה המובילה באמבל. תחזית הצמיחה להכנסות עומדת עתה על 20%-15% עבור השנה, לעומת הערכות מוקדמות של קרוב ל־20%. "התחזקות הדולר השפיעה גם היא על ביצועי הרבעון הרביעי שלנו", מסרה החברה שבסיסה בדאלאס, טקסס. מאץ' צופה כי הכנסות הרבעון הראשון יגיעו ל־800-790 מיליון דולר לעומת תחזית מוקדמת של 835.7 מיליון דולר, כך לפי נתוני רפיניטיב IBES.
ברבעון הרביעי רשמה החברה הפסד נקי של 168.6 מיליון דולר לעומת רווח של 149 מיליון דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן. ההכנסות טיפסו ב־24% ל־806.1 מיליון דולר, נמוך מהתחזיות שעמדו על 818.1 מיליון דולר.
בילוי וירטואלי בבר
על מנת להתמודד עם התהפוכות בשוק הדייטינג מאז פרוץ המגפה, טינדר מחזקת את החוויות הווירטואליות ומקדמת תוכניות לפיתוח כלכלה וירטואלית מבוססת מוצרים. הפיצ'ר Explore שהשיקה עוד לפני האומיקרון, מאפשר ריבוי חוויות אינטראקטיביות, כולל את סדרת Swipe Night השנייה, צ'אט בלייב והיכרויות מבוססות תחומי עניין.
החברה מסרה עוד כי היא מתמקדת בהתרחבות הבינלאומית של אפליקציית Hinge, שאת רכישתה השלימה ב־2019, ומצפה להתחיל בהשקתה במדינות אירופיות נבחרות ברבעון השני.

3 צפייה בגלריה
אינפו המחזרים מתרחקים מטינדר
אינפו המחזרים מתרחקים מטינדר
המחזרים מתרחקים מטינדר

בשאיפה למשוך יותר משתמשים דיגיטליים, ובהמשך לדיווחים מוקדמים בנובמבר, מאץ' גם מגבירה את המיקוד במטאוורס, באופן מיוחד בשוק הקוריאני, זאת באמצעות המותג Hyperconnect. מאץ' רכשה את מפתחת האפליקציות החברתיות שבסיסה בסיאול בתחילת 2021 ב־1.73 מיליארד דולר. עם פרסום דו"חות הרבעון השלישי של 2021, מאץ' ציינה כי עד כה הייפרקונקט לא עמדה בציפיות, זאת ברקע המגפה אך גם בגלל עיכובים בפיתוח מוצרים וסוגיות שיווק. עם זאת, להערכתה הרכישה תוכיח את עצמה בטווח הרחוק.
לפי מנכ"לית מאץ' שר דובי, שצוטטה בטק קראנץ', הייפרקונקט ביצעה בדיקה באפליקציית דייטינג מבוססת אווטאר כמו גם בחוויית מטאוורס בשם סינגל טאון, שמאפשרת למשתמשים להיפגש במרחבים וירטואליים, כמו בר, שם הם מנהלים שיחות אודיו בלייב. לאחר הפגישה הראשונה בעולמות הווירטואליים, המשתמשים יכולים להמשיך בשיחה באופן פרטי.

3 צפייה בגלריה
אנשים עם מסכות טוקיו יפן פברואר 2022
אנשים עם מסכות טוקיו יפן פברואר 2022
רחוב בטוקיו, אתמול. השפעה בולטת על שוק הפנויים והפנויות
(צילום: איי פי)

החזון ארוך הטווח של מאץ' לטינדר ואקספלור כולל גם כלכלה מבוססת מוצרים וירטואליים, בתמיכת המטבע החדש שלה, Tinder Coins, שנבדק כבר בכמה שווקים באירופה.
"הטכנולוגיה מגיעה לשם"
השנה, טינדר קוינז יהיו זמינים ברחבי העולם ויאפשרו לבצע רכישות של מוצרי טינדר בתוך האפליקציה, כמו Boost ו־Super Like, שנועדו להגדיל את רשימת בני הזוג הפוטנציאליים. לפי טק קראנץ', בעתיד יוכלו המטבעות לשמש לרכישת פריטים עבור האווטאר או לרכישת מתנות למשתמשים אחרים — בדומה לפלטפורמות מטאוורס אחרות כמו פורטנייט ורובלוקס.
דובי, שצוטטה בטק קראנץ', ציינה כי המוצרים הווירטואליים של טינדר "יסייעו למשתמשים לבלוט", במיוחד במסגרת החוויות שמציעה אקספלור. לדבריה, משתמשים יוכלו לאסוף את המוצרים הווירטואליים וגם להעניקם במתנה לאחרים. "השלב הבא של אפליקציות דייטינג יהיה עשיר יותר, אורגני יותר וקרוב יותר לעולם האמיתי מבחינת היכרויות עם אנשים. הטכנולוגיה סוף סוף מגיעה לשם", סיכמה.