סגור
מנכ"ל Airbnb בריאן צ'סקי מציג רפליקה של הבית הפורח מהסרט Up החברה מתכוונת להציע לינה בבית דומה שיוצב בארה"ב
מנכ"ל Airbnb בריאן צ'סקי מציג רפליקה של הבית הפורח מהסרט Up (צילום: Jordan Strauss/AP Images for Airbnb)

לא רק מיטה ומקלחת: Airbnb תציע לינה במוזיאונים ואתרי צילום סרטים

פלטפורמת שיתוף הבתים דיווחה על הרבעון הראשון הטוב בתולדותיה והשיקה קטגוריה המציעה חופשות הקשורות למותגים ולמפורסמים, כמו לילה במוזיאון פרארי או בבית הפורח מהסרט Up. האתגר הגדול: הוזלת דמי הניקיון

פלטפורמת השכרת הבתים Airbnb נהנתה מהרבעון הראשון המוצלח בתולדותיה, זאת, בין השאר, הודות ל"משמעת בהוצאות" וגם בזכות חופשת חג הפסחא שצויינה השנה מוקדם מהרגיל.
החברה דיווחה בשבוע שחלף כי הרווח הנקי זינק ב־126% ל־264 מיליון דולר, מעל תחזיות אנליסטים שעמדו על 152 מיליון דולר. ההכנסות עקפו את התחזיות ועמדו על 2.14 מיליארד דולר לעומת צפי של 2.06 מיליארד דולר. יתרה מזאת, החברה סיימה את הרבעון עם המספר הגבוה אי־פעם של נכסים פעילים רשומים, וכן נרשמו עליות דו־ספרתיות בהיצע. "נהנינו מהרבעון הראשון הטוב בתולדותינו עם 133 מיליון לילות וחוויות שהוזמנו", מסר מייסד ומנכ"ל החברה, בריאן צ'סקי. "אני גאה בתוצאות החזקות ומצפה לעוד עונת קיץ שתשבור שיאים".
עם זאת, עבור הרבעון השני פרסמה החברה תחזית להכנסות בטווח של 2.68־2.74 מיליארד דולר לעומת צפי ל־2.74 מיליארד דולר. קצב הצמיחה רשם האטה למרות אירוע ליקוי החמה שהתרחש בצפון אמריקה באפריל ושבמהלכו הגיעו 500 אלף אורחים לנכסי Airbnb.

לפי הערכות, הצמיחה תתחזק לקראת אמצע השנה, כאשר כבר עתה נרשם ביקוש יציב לקראת הקיץ, באופן מיוחד בזכות אולימפיאדת פריז. לפי הדו"חות, פי 5 יותר לילות הוזמנו לפריז בתקופת האולימפיאדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בדומה, בחברה ציינו עלייה בהזמנות בגרמניה בחודש הבא לטורניר היורו.
במסגרת מאמצי החברה לשדרוג פעילות השכרת הנכסים לטווח קצר, הושקו כלים שמטרתם לשפר את חוויית המשתמש לאורחים ולמארחים. כך, במהלך הרבעון הראשון הוסרו אלפי נכסים באיכות נמוכה. בנוסף, החודש עלתה קטגוריה חדשה, "אייקונים", המציעה חופשות הקשורות למותגים ולמפורסמים, כמו לילה במוזיאון פרארי באיטליה או מוזיאון ד'אורסיי בפריז, לינה בבית של פרינס מהסרט "גשם סגול", לינה בבית הפורח מהסרט "Up" או בשחזור של אחוזת אקסבייר מ"אקס־מן" והופעה פרטית של הראפרית דוג'ה קאט.
חלק ניכר מאסטרטגיית הצמיחה כולל התמקדות בפרופילים שפותחים המשתמשים, ולפי צ'סקי, באופן זה תוכל החברה לשווק עוד מוצרים. "אם מתייחסים ל־Airbnb כאל מערכת השמש, הבתים הם כמו השמש ועומדים במרכז המערכת", אמר. "לדעתי בעתיד, חשבונות המשתמשים יעמדו במרכז מערכת השמש והבתים ייהפכו לאחת מקטגוריות רבות שחגות סביב החשבונות".
אתגר מרכזי כיום הוא התלונות המתרבות לגבי עלויות הניקוי, כשלאחרונה התלונן לקוח בפוסט ב־X כי הן היו גבוהות ממחיר השהות. "אנחנו צריכים לנקות בעצמנו וגם לשלם דמי ניקיון", התלונן משתמש אחר. "המחירים כבר לא זולים יותר ממלונות אז מה בכלל המטרה של Airbnb?". בשיחה עם אנליסטים הודה צ'סקי כי הם מודעים לתרעומת ויפעלו לשיפור המצב. כך למשל, מארחים יוכלו להשוות מחירים עם נכסים דומים בפלטפורמה. הכלי הזה, שבו משתמשים כבר 2 מיליון מארחים, מסייע לקבוע מחירים מבוססי שוק ולמשוך אורחים, ובו בזמן עודד רבים לבטל או להוזיל את דמי הניקיון. צעד נוסף הוא הנחות חודשיות ושבועיות למזמינים לתקופות ממושכות יותר, כאשר לפי צ'סקי, יותר משני שלישים מהמארחים מציעים כעת הטבות כאלה.
"אנחנו מתמקדים בהעברת החברה מעסק של מקומות לינה לחברה החולשת על מספר קטגוריות", סיכם. "זה הולך לצאת לפועל בשלוש השנים הקרובות".