סגור
חללית סטארשיפ Starship של ספייס X אלון מאסק טיסה למאדים
חללית סטארשיפ של ספייס X (צילום: SpaceX)

"ספייס X תשגר חללית לא מאוישת למאדים בעוד שנתיים ואנשים בעוד 4 שנים"

כך הכריז היום אלון מאסק ב-X. "בהמשך יגדל קצב הטיסות בשיעור אקספוננציאלי במטרה להקים בעוד כ-20 שנה עיר המקייימת את עצמה", המשיך בחזונו. מדובר בקיצור לוח הזמנים, לאחר שבאפריל האחרון הכריז מאסק כי החללית הלא מאויישת הראשונה תנחת במאדים רק בעוד חמש שנים

חברת החלל ספייס X של אלון מאסק תערוך את השיגור הראשון הלא מאוייש שלה למאדים בעוד שנתיים, אז ייפתח חלון השיגור בין כדור הארץ ומאדים, כך הכריז מאסק בפוסט ב-X. "החללית לא תהיה מאויישת כדי שנוכל לבדוק את ההיתכנות של נחיתה בצורה שלמה במאדים", כתב והוסיף שאם הנחיתות ילכו כשורה, החברה תשגר את החללית המאויישת הראשונה שלה למאדים בעוד ארבע שנים. "לאחר מכן יגדל קצב הטיסות בשיעור אקספוננציאלי במטרה להקים עיר המקייימת את עצמה בעוד כ-20 שנה", המשיך לתאר את החזון שלו.
מדובר בקיצור לוח הזמנים, לאחר שבאפריל האחרון הכריז מאסק כי החללית הלא מאויישת הראשונה תנחת במאדים רק בעוד חמש שנים, והאנשים הראשונים יגיעו לכוכב בעוד שבע שנים. עם זאת, רק לפני שמונה שנים ניבא מאסק כי השנה יגיעו האסטרונאוטים הראשונים למאדים. "אם הכל יילך לפי התכנון, נוכל לשגר אנשים כנראה ב-2024 והם ינחתו ב-2025", אמר בכנס של מגזין ווקס ביוני 2016.
מאסק הקים את ספייס X ב-2002, במטרה לייצר חללית גדולה ורב שימושית שתוכל לשלוח אנשים ומטען לחלל בהמשך העשור, ובסופו של דבר תטוס למאדים. ההוצאה לפועל של התוכניות שלו לגבי מאדים תלויה במידה רבה ביכולת של החברה לפתח את החללית, שאמורה לכלול מקום לעד 100 נוסעים. ספייס X נחשבת לחברה הפרטית השנייה בגודלה בעולם, לאחר שביוני דיווחו בבלומברג כי החברה מתכננת לגייס הון באמצעות מכירת מניות במחיר של 112 דולר למניה, שיעניק לה הערכת שווי של 210 מיליארד דולר. החברה הפרטית בעלת השווי הגבוה ביותר היא בייטדאנס, הבעלים של טיקטוק, שהוערכה ביוני ב-268 מיליארד דולר. ההכרזה של מאסק התפרסמה יומיים לאחר שסוכנות החלל הסינית הקדימה בשנתיים את השיגור המתוכנן שלה למאדים, וכעת הוא מתוכנן ל-2028.