סגור
ג'ף בזוס בעלים של וושינגטון פוסט
ג'ף בזוס, הבעלים של וושינגטון פוסט. "החלטה מאכזבת במיוחד" (צילום: Mandel Ngan/AFP)

"יד רוחצת יד": ביקורת גוברת על החלטת בזוס לבטל את תמיכת הוושינגטון פוסט בהאריס

הבעלים של הוושינגטון פוסט ביטל את מסורת התמיכה במועמד לנשיאות, ביום בו נפגשו בכירי בלו אוריג'ן שבבעלותו עם טראמפ. אמזון ובלו אוריג'ן מתחרות על חוזים ממשלתיים רווחיים. שני עורכים התפטרו בעקבות ההחלטה וקוראים ביטלו את המינוי, ביניהם הסופר סטיבן קינג

ג'ף בזוס תחת אש: הבעלים של הוושינגטון פוסט סופג ביקורת על החלטתו שלא לאפשר לעיתון לפרסם תמיכה רשמית באחד המועמדים לנשיאות בארה"ב.
בעוד שבזוס, המייסד של אמזון, טען כי הסיבה לכך היא רצון לשמור על ניטרליות, המתנגדים טוענים כי עשה זאת בשל פחד מתגובתו של דונלד טראמפ אם יזכה בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא. לפי הדיווחים, בעיתון התכוונו לתמוך ביריבתו, קמלה האריס.
הטענות הללו קיבלו חיזוק בשל דיווח על כך שבכירים בחברת חקר החלל של בזוס, בלו אוריג'ן, נפגשו עם טראמפ באותו יום שבו הוחלט לא לפרסם את התמיכה בהאריס. אמזון ובלו אוריג'ן מתחרות עבור חוזים ממשלתיים רווחיים. בזוס רכש את הוושינגטון פוסט ב-2013 עבור 250 מיליון דולר.
בסוכנות הידיעות AP דיווחו כי טראמפ נפגש בשבוע שעבר בטקסס עם מנכ"ל בלו אוריג'ן דיוויד לימפ וסגנית הנשיא מייגן מיטצ'ל. במקביל, ב-CNN דיווחו כי מנכ"ל אמזון אנדי ג'אסי שוחח לאחרונה עם טראמפ בטלפון.
בעקבות ביטול התמיכה בהאריס התפטר ביום שישי העורך ובעל הטור בוושינגטון פוסט, רוברט קגן, שאף טען כי הפגישה של טראמפ עם בכירי בלו אוריג'ן לא הייתה מתקיימת לו העיתון היה מפרסם את התמיכה בהאריס. "טראמפ חיכה לראות שבזוס עשה מה שהוא אמר שיעשה, ורק אז נפגש עם אנשי בלו אוריג'ן", אמר קגן בריאיון. "זה מצביע על כך שנעשתה עסקה מפורשת, כלומר בזוס העביר את המסר ישירות או דרך אנשיו, והם ארגנו את עסקת יד רוחצת יד הזו".
עורכת נוספת בעיתון, מישל נוריס הודיעה גם כן על התפטרותה, וטענה כי ההחלטה לבטל את התמיכה היא "טעות גדולה". בנוסף, 18 כותבי טורים בעיתון חתמו על טור דעה שבו יצאו נגד ההחלטה. לעיתון מסורת של הכרזה על תמיכה במועמד בבחירות מאז 1976, והוא תמך בהילארי קלינטון ובג'ו ביידן, כשהתמודדו מול טראמפ במערכות הבחירות הקודמות.
הביקורת נגד ההחלטה הגיעה גם מכיוונם של עיתונאים לשעבר בוושינגטון פוסט, ביניהם קרל ברנסטיין ובוב וודוורד, שחשפו את פרשת ווטרגייט. הם קראו להחלטה "מאכזבת, במיוחד בשלב מתקדם כל כך בקמפיין". ההחלטה גררה גם ביטול מנויים, ביניהם מצד הסופר סטיבן קינג.
סערה דומה פרצה בלוס אנג'לס טיימס, שגם שם הבעלים המיליארדר פטריק סון – שיונג ביטל את התמיכה המתוכננת של העיתון בהאריס. בתו טענה כי הסיבה לכך הייתה תמיכתה של האריס בישראל.