בואינג עלולה לאבד את מעמדה כשותפה בחקירת התפרקות הדלת
בואינג עלולה לאבד את מעמדה כשותפה בחקירת התפרקות הדלת
לפי מנהל בטיחות התעבורה הלאומי האמריקאי, החברה הפרה את החוק כשסיפקה מידע חסוי לתקשורת, והעלתה השערות לגבי סיבות אפשריות לתקלה שארעה במטוס 737 מקס
מנהל בטיחות התעבורה הלאומי האמריקאי (NTSB) הזהיר את בואינג אתמול שהיא עלולה לאבד את מעמדה כשותפה בחקירה לגבי התפרקות חסם הדלת בזמן טיסה במטוס 737 מקס, לאחר שהפרה את החוק בכך שסיפקה מידע חסוי לתקשורת, והעלתה השערות לגבי סיבות אפשריות לתקלה.
במכתב שנשלח למנכ"ל בואינג דייב קלהון אתמול, כתב מנהל בטיחות התעופה של הרשות, טימותי לברון, שדבריה של מנהלת בחברה במהלך סיור במפעל שבו השתתפו עשרות עיתונאים "חשף מידע חקירתי שאינו מיועד לציבור והעלה השערות לא מבוססות לגבי הסיבות האפשריות להתפרקות חלק המטוס בתקרית מה-5 בינואר".
לברון אמר שה-NTSB שקלה לבטל את מעמדה של בואינג כצד בחקירה, והוסיף שהפרות נוספות עשויות להוביל להרחקתה המוחלטת של בואינג ממנה. "חוסר היחס לתקנות הפדרליות ולחוקים הקיימים בחקירות ה-NTSB לא יכול לעבור בשתיקה", כך כתב לברון. הוא הוסיף שכמה מהדברים שנאמרו לתקשורת על ידי אליזבת לונד, סגנית הנשיאה הבכירה של בואינג לאיכות, היו "או לא מדויקים או לא ידועים ל-NTSB", בעוד אחרים היו חסויים.
ה-NTSB אמרה שבואינג לא תוכל יותר להיחשף למידע שמופק במסגרת חקירתה, שעוסקת בהתפרקות חסם הדלת במטוס 737 מקס 9 של חברת אלסקה איירליינס באמצע טיסה, בשל חסרונם של ארבעה אומים. בואינג לא תוכל עוד להפנות שאילתות למשתתפות אחרות בשימוע, שצפוי להיערך ב-7-6 באוגוסט.
לברון אמר שה-NTSB תזמן עדים מבואינג להופיע בשימוע, ביניהם את לונד. הרשות אמרה גם שתעלה את התנהלותה של בואינג בפני משרד המשפטים. במאי אמר המשרד שבואינג הפרה הסדר מ-2021 שהגן עליה בפני תביעה פלילית בשל קשריה עם מנהל התעופה הפדרלי קודם להתרסקויות מטוסי ה-737 מקס ב-2018 ו-2019, בהם נהרגו 346 בני אדם.