סגור
מייקל ג'ונסון מקים ליגת אתלטיקה Grand Slam Track
מייקל ג'ונסון מקים ליגת אתלטיקה Grand Slam Track (צילום: Grand Slam Track)

האלוף האולימפי לשעבר מייקל ג'ונסון משיק ליגת אתלטיקה - ה"גרנד סלאם טראק"

ג'ונסון האמריקאי שזכה בארבע מדליות זהב אולימפיות יכהן כקומישינר; הליגה תקיים ארבעה טורנירים בשנה, שניים מהם בארה"ב; 96 משתתפים יתחרו בקרבות "ראש בראש" ויתמקדו פחות בזמנים שישיגו; מחצית מהמשתתפים ירוויחו משכורת שנתית, ויהיו גם פרסים כספיים לזוכים; מגעים מול רשתות הטלוויזיה על זכויות שידור, ובינתיים ספורטאית אחת הודיעה על השתתפות

האלוף האולימפי לשעבר מייקל ג'ונסון משיק ליגת אתלטיקה בשם גרנד סלאם טראק (Grand Slam Track). בליגה, שמתוכננת לצאת לדרך באפריל השנה הבאה, ישתתפו אתלטים בכירים.
בפייננשל טיימס דיווחו כי ליגת האתלטיקה השיגה כבר השקעות בגובה 30 מיליון דולר, כולל מ- Winners Alliance שהיו"ר שלה הוא ביל אקמן. הליגה מקווה לנצל את המגמה בשנים האחרונות של השקעות מצד קרנות הון ריבוניות, חברות פרייבט אקוויטי ומיליארדרים המזרימים מיליוני דולרים לענפי ספורט שונים כחלק מהמאבק למשיכת תשומת הלב של האוהדים.
ג'ונסון האמריקאי, שהתחרה במרוצי 200 ו-400 מטרים וזכה בארבע מדליות זהב אולימפיות, יכהן כקומישינר הראשון של הליגה. בריאיון לפייננשל טיימס אמר כי התחרות "נבנתה עבור הקהל של היום"
"אנחנו יכולים לתפוס את תשומת הלב שלכם ולשמור עליה כי כל מירוץ הוא קצר מספיק", הוסיף. "האוהדים רוצים לראות את האתלטים יותר מפעם אחת בלבד". לדבריו, אף שארה"ב היא שוק חשוב ביותר עבור הליגה, היא תהיה עולמית וישתתפו בו ספורטאים מכל רחבי העולם. הספורטאית הראשונה שכבר הודיעה על הצטרפות לליגה היא סידני מק'לוכלין - לאברון, מחזיקת שיא עולם במרוץ 400 מטרים משוכות.
לפי התוכניות, הליגה תערוך ארבעה טורנירי "סלאם" בשנה. אחד מהם ייערך בלוס אנג'לס, וארה"ב תארח גם טורניר שני. בהמשך יבחרו שני יעדים נוספים במדינות אחרות. המשתתפים יתחרו פעמיים במשך שלושת ימי הטורניר. המארגנים ציינו כי ההתמקדות תהיה "ביריבויות אישיות" ובקרבות "ראש בראש" ולא בהכרח בזמנים שישיגו על המסלול. כמו כן, הספורטאים ילבשו מדים שיבחרו ולא את המספרים המסורתיים המודבקים על הירכיים שלהם.
התכנון הוא ש-48 אתלטים יתחרו בכל אחד מארבעת הטורנירים, והם ירוויחו משכורת שנתית בסיסית. כמו כן ישתתפו במירוצים השונים 48 מתמודדים נוספים, שירוויחו תשלום בהתאם לכל תחרות. הספורטאים יחולקו לפי קטגוריות, כך האצנים של המרוצים הקצרים ישתתפו במרוצי 100 ו-200 מטרים. המנצח יזכה בפרס של 100 אלף דולר, ופרסים כספיים יחולקו לשמונת המקומות הראשונים.
באפריל דווח כי לראשונה באולימפיאדה יינתן פרס כספי לאתלטים שיזכו במדליית זהב. הזוכים ב-48 תחרויות האתלטיקה הקלה שייערכו הקיץ בפריז יקבלו מאיגוד האתלטיקה פרס כספי של 50 אלף דולר. באולימפיאדה הבאה יתרחבו הפרסים גם לזוכי המקומות השני והשלישי. לפי נשיא התאחדות האתלטיקה המהלך יאפשר להחזיר חלק מההכנסות "למי שהופכים את המשחקים למופע מרהיב".
"האתלטים מתוסכלים מהשכר, אבל הם מתוסכלים גם כי הם מרגישים שהמירוצים שהם מתחרים בהם לא נגישים לקהל הרחב", הוסיף ג'ונסון. לכן, מארגני הליגה החדשה כבר מנהלים מגעים עם רשתות הטלוויזיה בארה"ב ומחוצה לה על זכויות השידור. "אני מאד מרוצה מהעניין וההתרגשות סביב מה שאנחנו בונים", סיכם. "העולם מחפש משהו כזה, ואנחנו יכולים למלא את החלל".