סגור
בלה חדיד
בלה חדיד (צילום: אי.אף.פי)

אדידס הסירה את תמונות בלה חדיד מקמפיין רטרו לנעל ממינכן 72

לאחר ביקורת של ארגונים יהודיים, תמונותיה של הדוגמנית שידועה בהתבטאויותיה האנטי-ישראליות הוסרו מקמפיין לציון 52 שנה לאולימפיאדה שבה נרצחו 11 ספורטאים ישראלים

אדידס הסירה את תמונותיה של בלה חדיד מדפי המדיה החברתית שלה, והתנצלה על בחירתה לקמפיין לנעלי רטרו מתוצרתה שמתבסס על אולימפיאדת מינכן 1972.
החברה בחרה בחדיד להיות הפרזנטורית של "פרויקט SL72", לציון 52 שנה לאולימפיאדת 1972, ולנעלי הספורט מתוצרתה שיצאו לאור באותה תקופה. אולימפיאדת מינכן זכורה בעיקר בשל מתקפת הטרור של ארגון ספטמבר השחור, שלקח ספורטאים ישראלים כבני ערובה במהלך המשחקים. אותה מתקפה הסתיימה עם 11 חללים ישראלים ושוטר מערב גרמני הרוג, בנוסף לחמשת הטרוריסטים שנהרגו גם כן.
המחלוקת החלה לאחר שאדידס בחרה בחדיד, הידועה כתומכת קולנית בפלסטינים, לעמוד בראש הקמפיין. חדיד בת ה-27 התבטאה פעמים רבות בעד הפלסטינים במדיה החברתית, והפכה לשגרירה לא רשמית של מאבקם. בעקבות הבחירה ספגה אדידס ביקורת מארגונים יהודיים שבראשם "הוועדה היהודית האמריקאית".
"בחירתה של אדידס בדוגמנית אנטי ישראלית לציון האולימפיאדה האפלה ההיא היא או טעות בשיקול הדעת, או מלבת יצרים בכוונה. כך או כך הדבר לא מתקבל על הדעת", מסרה הוועדה. דוברת מטעם אדידס אמרה בתגובה: "אנו מודעים לקשרים הקיימים לאותם אירועים טרגיים, למרות שאלה אינם מכוונים, ואנו מתנצלים על עוגמת הנפש שנגרמה. נשנה את המשך הקמפיין כתוצאה מכך".