סגור
Letin Mengo פרו
Letin Mengo פרו (צילום: יצרן)

יצרנית סינית נוספת נקלעה לקשיים: Letin פושטת רגל

Letin הוקמה בשנת 2008 ומכרה 287 אלף מכוניות ב-2018. ב-2019 היא החלה לייצר מכוניות סופר מיני חשמליות, אך ניסיון זה ככל הנראה לא צלח. בתוך כך, התקשורת הסינית מדווחת כי AIWAYS ממשיכה לעכב את משכורות עובדיה

יצרנית הרכב הסינית Letin פושטת רגל לאחר שנקלעה לקשיים - כך לפי הודעתה בסוף השבוע.
Letin אינה יצרנית חדה בשוק הרכב הסיני: היא הוקמה בשנת 2008 ומכרה 150 אלף מכוניות בשנת 2016, כך לפי נתוני ארגון יצרני הרכב הסיניים (CAAM). בשנת 2017 היא מכרה 210 אלף מכוניות ואילו ב-2018 היא מכרה 287 אלף מכוניות. ב-2019 היא החלה לייצר מכוניות סופר מיני חשמליות, אך ניסיון זה ככל הנראה לא צלח.
בשבוע שעבר אמר ז'או הוארונג, יו"ר יצרנית הרכב הסינית הוותיקה צ'אנגאן, כי "75 מותגי רכב סיניים נעלמו בשלוש השנים האחרונות" וכי "במהלך שלוש השנים הקרובות 60%-70% מהמותגים הסיניים ייעלמו".
בתוך כך, בתקשורת הסינית הופיעו בסוף השבוע דיווחים לפיהם AIWAYS, שמכוניותיה משווקות גם בישראל, דחתה שוב את משכורות עובדיה החודש, זאת לאחר שהתוכנית לרכישתה נכשלה. במהלך החודשים האחרונים פורסם בסין מספר פעמים כי AIWAYS לא שילמה לעובדיה משכורות במועד. לפי הפרסומים בסין, ב-10 במאי הודיעה AIWAYS לעובדיה כי הנהלת החברה פועלת להשיג את המימון הדרוש בין היתר למשכורות.
בתקשורת הסינית מוזכרים יצרנים נוספים שנמצאים כעת בקשיים, כולל את WM Motors, הנגצ'י ו-Enovate שאינו משווק בישראל. לפי הודעה לתקשורת שפרסמה WM Motors בחודש שעבר, "WM ממשיכה לנצח ולשווק מכוניות בשווקים מחוץ לסין. אזורי היצוא העיקריים כוללים את ישראל ושווקים נוספים במזרח התיכון ואת אירופה". עוד הבטיחה היצרנית השקה נוצצת במיוחד בישראל: "החברה משתפת פעולה עם היבואנית הישראלית EV Motors לחדירה לשווקים מעבר לים. לעת עתה משלוח ראשון של 50 רכבים אשר הוזמנו על ידי EV Motors יסופקו בעתיד הקרוב מתוך הזמנה של 2,000 רכבים. בו זמנית EV Motors מתכננת לפתוח שישה אולמות תצוגה אקסקלוסיביים ונערכת להזמנת כוכבים הוליוודיים כדי לקדם את המותג", לשון ההודעה.