סגור
עובדים ב בואינג מפגינים ליד המפעל בעיר אוורט ב וושינגטון לאחר שפתחו ב שביתה  13.9.24
הפגנה של עובדי בואינג, בספטמבר (צילום: AP Photo/John Froschauer)

השביתה בבואינג: העובדים דחו ההצעה המשופרת - וההנהלה הפסיקה המו"מ

האיגוד הגדול בחברה, ש-33 אלף חבריו שובתים מאז 13 בספטמבר, דחה את ההצעה המעודכנת ו"הסופית" של ההנהלה, שכללה העלאת שכר של 30% על פני ארבע שנים; S&P: כל חודש של שביתה עולה לבואינג מיליארד דולר

פיצוץ במגעים בין בואינג לאיגוד העובדים הגדול ביותר שלה: הנהלת החברה הודיעה כי מושכת את הצעתה המעודכנת האחרונה שהעבירה לעובדים ומפסיקה את השיחות.
ההחלטה התקבלה בתום סבב נוסף של שני ימי שיחות בין הצדדים, שהסתיימו ללא הסכמות. בבואינג נימקו את ההחלטה להפסיק את המגעים בכך ש"אין להם עוד הצדקה בשלב הזה", וטענו כי האיגוד לא שקל ברצינות את ההצעות שהגישה.
איגוד העובדים המוביל של החברה, שמייצג 33 אלף מכונאים ועובדים פיננסיים, שובת מאז 13 בספטמבר, לאחר ש-90% מהעובדים דחו את הסכם העקרונות הטנטטיבי שהושג בין החברה לאיגוד, שכלל העלאת שכר של 25% לאורך 4 שנים.
ההשבתה נוגעת ברובה למפעל בואינג המרכזי במחוז פיוג'ט שמדינת וושינגטון, אך ההשפעה שלה נרחבת – והיא למעשה עוצרת את כמעט את כל קו הייצור של מטוסי החברה, ואת רוב הפעילות הפיננסית שנוגעת אליו.
לאחר דחיית הסכם העקרונות שדרגה בואינג את ההצעה שלה, עם העלאת שכר חדה יותר של 30%, חידוש המענקים ושיפורים נוספים – והבהירה כי זו הצעה סופית.
גם הצעה זו נדחתה על ידי האיגוד, על בסיס סקר שביצע מול העובדים. באיגוד דורשים העלאה של 40% בשכר לאורך 4 שנים וחידוש תוכנית הפנסיה המיטבית שבוטלה בהסכם העבודה הקודם שנחתם, לפני 10 שנים.
חברת הדירוג S&P פרסמה אתמול סקירה מעודכנת על בואינג בעקבות ההשבתה – הדירוג לא השתנה אך התווספה לו תחזית שלילית. לפי הערכת S&P, כל חודש של השבתה עולה לבואינג מעל מיליארד דולר.