סגור
הוריקן מילטון ב פלורידה 10.10.24
הוריקן מילטון בפלורידה (צילום: Miguel J. Rodriguez Carrillo / AFP)

נזקי הוריקן הלנה בארה"ב עלולים להגיע ל-47 מיליארד דולר

רוב הנזקים נגרמו מהצפות  מרבית התושבים באזורים שנפגעו לא היו מבוטחים. במקביל, ההוריקן מילטון הולך ומתחזק

בעוד פלורידה נערכת להוריקן נוסף, הערכות חדשות חושפות כי הוריקן הלנה גרם לנזקים בשווי של עד 47.5 מיליארד דולר לבעלי נכסים. כך מדווח אתר CNN.
על פי חברת הנתונים CoreLogic, הלנה, הוריקן קטלני בדרגה 4 שפגע בארה"ב ב-26 בספטמבר, גרם להצפות "נרחבות והרסניות" בפלורידה, צפון קרולינה, דרום קרולינה וג'ורג'יה.
למרבה הצער, לחלק ניכר מהתושבים בנתיב ההרס של "הלנה" לא היה ביטוח מפני הנזקים שנגרמו. CoreLogic מעריכה כי ההוריקן גרם להפסדים מהצפות של 30-20 מיליארד דולר, הרבה מעל האומדן של נזקי רוח והצפות מבוטחים בסך 10.5-17.5 מיליארד דולר.
סך כל הנזקים שנגרמו מרוח והצפות ב-16 מדינות מוערך ב-47-30 מיליארד דולר. מניין ההרוגים מהסופה עלה ל-232 בני אדם בשש מדינות, מה שהופך את הלנה להוריקן השני הקטלני ביותר שפגע בארה"ב ב-50 השנים האחרונות.
ההערכות העדכניות מתפרסמות בזמן שהוריקן מילטון מתקרב לפלורידה, לאחר שהתעצם במהירות והפך מסופה טרופית להוריקן מסוכן בדרגה 4 בתוך פחות מ-20 שעות. מילטון מאיים להביא נזקים נוספים לאזור, ומדגיש שוב את היעדר ביטוחי ההצפות באזורים הממשיכים להתמודד עם איומי הצפות חמורים.
סוכנות הדירוג מודי'ס העריכה השבוע כי הוריקן הלנה גרם לנזקים בשוק הפרטי, שיכוסו על חברות הביטוח, העומדים על 8-14 מיליארד דולר עקב "רוח, גאות, סערה והצפות שנגרמו מגשמים". בפלורידה ההוריקן גרם לרמות גאות היסטוריות באזורי מפרץ טמפה וסנט פטרסבורג, שבהם ממוקמים מלונות ובנייני דירות רבים.
מרבית הנזקים מהוריקן הלנה נבעו מהצפות, כאשר הרוח גרמה רק ל-4.5-6.5 מיליארד דולר מההפסדים, כשרוב נזקי הרוח בפלורידה היו בפרי, עיירה קטנה המונה רק 7,000 תושבים.