סגור

אמזון תספק רפואה וירטואלית לעובדי רשת הילטון בארה"ב

שנתיים אחרי שהשיקה שירות טלה־רפואה עבור עובדיה, ענקית הטכנולוגיה חברה עם רשת בתי המלון השלישית בגודלה בעולם. המגפה האיצה את הצמיחה של הרפואה המקוונת, וגל ההתפטרות הפוקד את ארה"ב נותן לה מנוף צמיחה חדש

שירות הבריאות המקוון של אמזון השיג לקוח חדש ומשמעותי - רשת מלונות הילטון בארה"ב. החוזה עם רשת בתי המלון השלישית בגודלה בעולם, שעליו דיווחה סוכנות רויטרס, מגיע שנתיים לאחר שאמזון השיקה את שירות הטלה־רפואה כפיילוט באזור סיאטל, עבור עובדיה. בחודש מרץ האחרון היא החלה לשווק את השירות לחברות בערים נוספות בארה"ב, כאשר התוכנית היא להתרחב ללוס אנג'לס, שיקגו, דאלאס, פילדלפיה ובוסטון ולהגיע ל־20 ערים במהלך 2022.
השירות, אמזון קר, מציע למנויים טיפולים רפואיים באמצעות אפליקציה שמחברת באופן וירטואלי בין המשתמשים לבין רופאים ואחיות ומאפשרת להתכתב עמם ולנהל שיחות וידיאו. לפי אתר החברה, השירות זמין בכל שעות היממה וגם בסופי שבוע ובחגים. כמו כן, אמזון קר מציע ביקורי בית, אף כי בשלב זה הם מוגבלים רק לאזור סיאטל ובולטימור רבתי. על מנת לקבל את השירות, המשתמשים נשאלים מספר שאלות כדי לקבוע למי להעביר את פנייתם, אם לרופא או לאח. בתוך פחות מדקה, המטופל כבר מחובר לנציג המתאים. הרופאים והאחים משתייכים לחברת קר מדיקל, שחתמה על חוזה בלעדיות עם אמזון.
מלבד הייעוצים, השירות כולל משלוחים של תרופות מרשם וטיפולים מונעים כמו חיסונים שנתיים. המנויים יכולים לקבל גם שירותי רפואה דחופה, כולל בדיקות קורונה, ואף ייעוץ בתכנון המשפחה.

שיחת וידיאו בתשלום סמלי

רשת הילטון היא הלקוחה הראשונה של אמזון במגזר האירוח, ולמעשה מדובר בלקוח השני שהחברה חושפת אחרי יצרנית ציוד הכושר פרקור, שנרכשה לאחרונה על ידי פלטון. קריסטן הלטון, מנהלת אמזון קר אמרה לרויטרס כי העסקה עם הילטון מהווה "צעד גדול קדימה שיעזור לנו להראות שאנחנו מסוגלים לספק שירות ברחבי המדינה למנויים שלנו". הפרטים הפיננסיים של ההתקשרות עם הילטון לא נחשפו, אך לפי הלטון, צ'אטים עם הרופאים באמצעות אמזון קר יינתנו ללא עלות לעובדי הילטון, בעוד ששיחות וידיאו וביקורי בית יינתנו תמורת תשלום סמלי.

כלי לשימור עובדים

על אף מיעוט הפרטים לגבי שאר הלקוחות, הלטון מעריכה כי הביקוש לשירות יגבר בחודשים הבאים, זאת ברקע מצוקת העובדים בשוק העבודה האמריקאי וגל התפטרויות המקיף מיליוני עובדים בחודש. לדבריה, הטבות בריאות הן דרך טובה עבור מעסיקים לשמר עובדים ולמשוך חדשים. "המעסיקים רוצים לשמור על העובדים", הסבירה. "אנחנו רוצים לוודא שהשירותים שאנחנו מספקים משפרים את הבריאות ובמקביל מצמצמים עלויות".
נכון לסוף 2020, הילטון מעסיקה 141 אלף עובדים ברחבי העולם. במסגרת ההסכם עם אמזון, עובדיה בארה"ב המחזיקים בביטוח בריאות יהיו זכאים החל מהשנה הבאה לשירות של אמזון קר.
באמזון אמנם מתגאים כי השירות מחבר בין טיפולים וירטואליים לפיזיים, אבל היא פועלת בשוק תחרותי. הקורונה הזניקה את הביקוש לשירותים הללו בארה"ב ב־120%, וחברות הטלה־רפואה נהנו מצמיחת שיא. הנתונים הללו נרשמו על רקע מעבר מגזר הבריאות למודל היברידי של טיפולים.
2 צפייה בגלריה
מטה אמזון ב סיאטל
מטה אמזון ב סיאטל
מטה אמזון בסיאטל. חיבור לרופא או אח בתוך פחות מדקה
( צילום: בלומברג)
לפי דיווחים, גם רשתות בתי המרקחת הגדולות בארה"ב, וולגרינס ו־CVS, שוקלות לפתח מודל דומה שיציע ביקורי בית ותמיכה מקוונת. עם זאת, אמזון פועלת במספר חזיתות במטרה לקדם את השירות שלה. כך למשל, היא מנהלת חממה בתחום הבריאות הדיגיטלית שמטרתה לזהות חברות סטארט־אפ המפתחות טכנולוגיות חדשות ומבטיחות שניתן יהיה להוסיף לשירות הבריאות שלה. כמו כן היא מתרחבת לתחום המכשור הבריאותי הלביש עם צמידי הכושר שפיתחה, ומרחיבה את היכולות של הסייעת הווירטואלית אלכסה בכל הקשור לענייני בריאות.
הלטון עצמה מעריכה כי אמזון תרחיב בקרוב את הסתמכותה על בינה מלאכותית. "נמשיך להתייעץ עם עובדי המרפאות למשך זמן מה עד שנוכל להיות בטוחים שהבינה המלאכותית והפתרונות הטכנולוגיים הללו מספקים למטופלים את המענה הטוב ביותר". עוד ציינה, כי באמזון מחפשים אחר טכנולוגיות שיעזרו להפחית את עלות הטיפולים, אך מודעים גם לחשיבות הקשר האנושי.