בלגיה השמידה משלוח של בירה אמריקאית תחת הסלוגן "השמפניה של הבירות"
בלגיה השמידה משלוח של בירה אמריקאית תחת הסלוגן "השמפניה של הבירות"
איגוד הסחר של תעשיית השמפניה ביקש להשמיד את הסחורה מתוצרת מילר בטענה שהסלוגן מפר את הכינוי המוגן של "שמפניה". בסך הכל גרס המכס הבלגי מעל 2,300 פחיות
המכס הבלגי השמיד 2,352 פחיות בירה של מילר היי לייף בנימוק שהן תויגו באופן מטעה כ"שמפניה של הבירות". מהלך זה הגיע לאחר שאיגוד הסחר של תעשיית השמפניה התלונן כי יש להשתמש במונח רק בבקבוקים של יין מבעבע המיוצר בשיטה המסורתית בשמפאן שבצרפת.
לפי המוסכמה, שמפניה אמיתית, כמו היין המבעבע הצרפתי, יכולה להיעשות רק באמצעות ענבים מחבל ארץ שמפאן, כמו שרדונה, פינו נואר ופינו מונייה. ועדת השמפניה, שהיא איגוד סחר משותף לענף, ביקשה להשמיד את הבירות האמריקאיות בטענה שהכינוי "השמפניה של הבירות" מפר את הכינוי המוגן של "שמפניה".
מותג הבירה מילר היי לייף הושק בשנת 1903 על ידי חברה ממילווקי. לפי אתר האינטרנט שלה, היא החלה להשתמש בסיסמה "השמפניה של בירה מבקבוק" שלוש שנים לאחר מכן, וקיצרה אותה ל"שמפניה של הבירות" ב-1969.
הפחיות הושמדו השבוע תוך דאגה לאיכות הסביבה, כך שכל האצווה, התוכן והמיכל מוחזרו, נמסר מהוועדה לשמפניה. "בכל שנה אנו מבצעים אלפי בדיקות", אמר כריסטיאן ונדרוורן, המנהל הכללי של המינהל הכללי הבלגי למכס ובלו. "אם מוכח זיוף, כפי שקרה כאן, אני מתייעצים לפני קבלת ההחלטה אם להשמיד את הסחורה ובאיזו דרך". שארל גומאיר, מנכ"ל ועדת השמפניה, אמר כי מהלך השמדת הסחורה הוא תוצאה של שיתוף פעולה מוצלח בין רשויות המכס הבלגיות לבין הוועדה.