סגור
סטפן קאופמן מנכ"ל מודח אולימפוס
סטפן קאופמן, מנכ"ל אולימפוס המודח (צילום: Toshiyuki Kon/Yomiuri Shimbun/AP)

מנכ"ל אולימפוס הואשם ברכישת סמים לא חוקיים ואולץ להתפטר

ביצרנית הציוד הרפואי היפנית הודיעה על פיטורי סטפן קאופמן הגרמני בתום חקירה שערכו. "בהתבסס על תוצאות החקירה הדירקטוריון קבע פה אחד שהוא קרוב לוודאי התנהג בצורה שאינו תואמת את קוד ההתנהגות שלנו". הוא יוחלף על ידי המנכ"ל הקודם

יצרנית הציוד הרפואי היפנית אולימפוס הודיעה על פיטורי המנכ"ל, זאת לאחר שהואשם ברכישה של סמים לא חוקיים.
סטפן קאופמן הגרמני נכנס לתפקידו בראש החברה רק באפריל בשנה שעברה במקומו של יאסאו טאקוצ'י. כעת טאקוצ'י (67) ישוב לתפקיד המנכ"ל באופן זמני. "לאחר קבלת ההאשמות על כך שקאופמן רכש סמים לא חוקיים, פנו באולימפוס לייעוץ חיצוני והחלו מיד לחקור את העובדות", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.
עם זאת, בהצהרה לא פרטו מי מסר להם את ההאשמות או מידע נוסף על החקירה. "בהתבסס על תוצאות החקירה הדירקטוריון קבע פה אחד שמר סטפן קאופמן קרוב לוודאי שהתנהג בצורה שאינו תואמת את קוד ההתנהגות שלנו, את ערכי היסוד שלנו ואת התרבות הארגונית שלנו". מניית אולימפוס ירדה ב-6% במסחר בטוקיו לאחר הפרסום.
מקאופמן לא התקבלה תגובה. לדברי אנשים המעורים בנושא, קאופמן לא נעצר על ידי המשטרה והוא עדיין שוהה ביפן.
קאופמן (56) עבד באולימפוס במשך יותר מ-20 שנים. הוא מונה לתפקיד הבכיר זמן קצר לאחר שהחברה קיבלה ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) התראות על הפרות הנוגעות לדרישות הדיווח ובדיקות איכות של מכשירי אנדסקופ. בכהונתו הקצרה הוא התמקד בתיקון הבעיות הללו והרחבת עסקי המדיטק של החברה. מאז תחילת כהונתו מניית החברה טיפסה ב-31.9%, זאת לעומת עלייה של 13.3% שנרשמה במדד ניקיי 225. ב-2020 מכרה החברה את חטיבת המצלמות המפורסמת שלה, והחלה להתמקד בעסקי הציוד הרפואי.
קאופמן מצטרף למנכ"ל הזר הקודם של החברה, מייקל וודפורד הבריטי, שפוטר ב-2011 גם כן לאחר כהונה קצרה וזאת מכיוון שחשף שערוריה חשבונאית שטלטלה את החברה.