סגור
לברון ג'יימס הפך לשיאן הנקודות ב NBA
לברון ג'יימס. שיאן הנקודות ב-NBA (צילום: Harry How/Getty Images/AFP)

הקרב על זכויות השידור: וורנר ברדרס תובעת את ה-NBA

ענקית הבידור משדרת את משחקי ליגת הכדורסל מזה ארבעה עשורים, ועתה היא טוענת כי האחרונה דחתה הצעה שהגישה כדי להמשיך את השידורים במסגרתה; מדובר למעשה בהשוואת ההצעה לזו עליה חתמה ה-NBA עם אמזון, דיסני ו-NBC - בהיקף של 1.8 מיליארד דולר ל-11 שנה, החל מהעונה הבאה

חברת וורנר ברדרס דיסקברי (WBD) הגישה אתמול (ו') תביעה נגד ה-NBA לאחר שהצעה שוות ערך שהגישה כדי להמשיך לשדר את משחקי ליגת נדחתה על ידי האחרונה, והביאה לסופה מערכת יחסים של ארבעה עשורים.
לפי CNN, התביעה, שהוגשה לבית המשפט העליון של ניו יורק, מגיעה פחות מ-48 שעות לאחר שה-NBA דחתה רשמית הצעה של WBD להשוות הצעה של 1.8 מיליארד דולר בשנה שהגישה אמזון. ההסכם עם ענקית המסחר המקוון, וכן עם דיסני ו-NBC יוניברסל, הוא ל-11 שנה וייכנס לתוקף בעונה הבאה.
"לאחר שב-NBA דחו באופן בלתי מוצדק את השוואת ההצעה שלנו להצעת המתחרות, נקטנו בפעולה משפטית כדי לאכוף את זכויותנו", כך נמסר מטעם ה-WBD, "אנו מאמינים שזו לא רק זכותנו החוזית, הדבר גם נוגע לטובת האינטרס של האוהדים שרוצים להמשיך לצפות בתוכן של ה-NBA עם הגמישות שאנו נותנים להם באמצעות הפלטפורמות המגוונות שלנו – כולל TNT ו-Max". ב-NBA דחו את התביעה ומסרו כי יגיבו לה בבית המשפט.
על פי החוזים החדשים, ששוויים הכולל עומד על 76 מיליארד דולר, משחקים בשידור ארצי יחולקו בין אמזון פריים וידיאו, רשת השידור של NBC ושירות הסטרימינג פיקוק, ABC של דיסני ו-ESPN. כ-75 משחקים בעונה הסדירה צפויים להיות משודרים בארה"ב.
"הסכמי המדיה החדשים שלנו עם דיסני, NBC יוניברסל ואמזון, יביאו למקסימום את התפוצה והנגישות של משחקי ה-NBA עבור האוהדים בארה"ב, ובכל העולם", כך אמר השבוע אדם סילבר, נציב ה-NBA, "השותפויות האלה יפיצו את התוכן שלנו לרוחב מגוון רחב של פלטפורמות, ויעזרו לשנות את חווית המשתמש בעשור הקרוב".
בתביעה בת 29 העמודים טוענת WBD שזכויותיה החוזיות צריכות להיות תקפות לחבילת המשחקים שניתנו לאמזון, כיוון שהם הופצו קודם לכן במסגרת חבילה של הכבלים.