ארה"ב: כריות האוויר של טקאטה היפנית שוב בבדיקה
ארה"ב: כריות האוויר של טקאטה היפנית שוב בבדיקה
לפי דיווח של רויטרס, מינהל הבטיחות בכבישים המהירים פתח בחקירה הנוגעת לכריות האוויר ב-30 מיליון מכוניות של עשרות יצרניות, בהן הונדה, פורד וטויוטה
חוקרי בטיחות רכב בארה"ב פתחו בבדיקה חדשה הנוגעת ל-30 מיליון מכוניות של עשרות יצרניות, בהן מותקנות כריות אוויר של חברת טקאטה היפאנית שעלולות להיות פגומות, כך עולה ממסמך ממשלתי שהגיע אתמול (א') לידי סוכנות הידיעות רויטרס.
מינהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי (NHTSA) פתח בניתוח הנדסי של כ-30 מיליון כלי רכב אמריקאיים מדגמי 2001 עד 2019. יצרניות הרכב קיבלו הודעה לגבי הבדיקה שעדיין לא הפכה פומבית.
החקירה החדשה כוללת, בין השאר, כלי רכב של הונדה, פורד, טויוטה, ג'נרל מוטורס ניסאן, סובארו, טסלה, פרארי, דיימלר, ב.מ.וו, קרייזלר, פורשה ויגואר. מיצרניות הרכב וממינהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי לא התקבלה תגובה.
בין המכוניות שלגביהן נפתחה חקירה - גם כאלה שכרית האוויר בהן כבר הוחלפה בשל פגם שהתגלה בהן בעבר.
בשנת 2013 התגלה לראשונה כי כריות אוויר של טקאטה אשר מותקנות במכוניות הנוסעות באזורים בהם הלחות גבוהה עשויות לספוח לחות, אשר עלולה לגרום למטען הנפץ הזעיר שבבסיס כרית האוויר לייצר פיצוץ גדול יותר מהצפוי, ולפצוע קשה ואף להרוג את מי שיושב מול כרית האוויר.
בעשור האחרון, יותר מ-67 מיליון כלי רכב בארה"ב ו-100 מיליון מחוצה לה, שבהם כריות אוויר של טקאטה, נקראו על ידי היצרניות להחליפן.
ברחבי העולם נרשמו לפחות 28 הרוגים, מתוכם 19 בארה"ב, ו-400 פצועים בתאונות הקשורות לכריות אוויר פגומות של טקאטה.
בכלי הרכב שבמוקד החקירה החדשה יש כריות אוויר עם חומר סופג או מייבש. לפי המסמך של המינהל, לא דווח על קרעים בכריות אוויר עם חומר הייבוש. "למרות שלא זוהה סיכון בטיחותי קיים, יש צורך בעבודות נוספות להערכת הסיכון העתידי של כריות אוויר בעלות החומר הסופג שלא נקראו מחדש לתיקון אצל היצרניות", נכתב במסמך. "קיים צורך במחקר נוסף על מנת להעריך את בטיחותן ארוכת הטווח של כריות האוויר עם חומר סופג או מייבש".