סגור
אלון מאסק
אלון מאסק (צילום: Apu Gomes/Getty Images)

ברזיל: X תוכל לחזור ולפעול במדינה - אחרי שתשלם קנס נוסף

המאבק בין ברזיל לאלון מאסק לקראת סיום: בית המשפט העליון במדינה הורה לרשת החברתית לשלם קנס חדש של 2 מיליון דולר, ולאחר מכן תוכל לחדש את פעילותה במדינה, שהוקפאה באוגוסט

על X לשלם קנס אחד אחרון כדי שהרשת החברתית של אלון מאסק תוכל לשוב לפעול בברזיל, כך על פי החלטה מאתמול של שופט בית המשפט העליון במדינה אלכסנדר דה מוראס. פעילות הפלטפורמה במדינה הוקפאה בסוף אוגוסט.
מוקדם יותר החודש הגישה X לבית המשפט העליון של ברזיל מסמכים שלפיהם היא עונה כעת על הדרישות שקודם לכן דחתה. כעת על X לשלם קנס חדש של 10 מיליון ריאל (כ-2 מיליון דולר) על יומיים נוספים של אי עמידה בהוראות בית המשפט. עורכת הדין של X בברזיל, רייצ'ל דה אוליביירה, תשלם בנוסף קנס של 300 אלף ריאל.
ההסתבכות של X בברזיל החלה באפריל, אז הורה דה מוראס לפתוח בחקירה נגד מאסק ו-X בנוגע לשיבוש הליכי משפט לכאורה, לאחר שהמיליארדר הצהיר שלא ימלא את הוראות בית המשפט להסיר מספר חשבונות במדינה. הוא קרא לפעולת בית המשפט "צנזורה", תיאר את דה מוראס בפוסטים מקוונים כ"פושע", וקרא לארה"ב להפסיק את הסיוע שלה לברזיל.
באמצע אוגוסט סגר מאסק את משרדי X בברזיל, מה שהותיר את החברה ללא נציג משפטי במדינה – תנאי לפעילות חברות הטכנולוגיה. מוקדם יותר החודש הקפיא בית המשפט העליון נכסים של X וסטארלינק, אף היא בבעלות מאסק.
מאסק מתייג עצמו כלוחם למען חופש הדיבור, אם כי מעשיו לאורך השנים סותרים זאת במידה רבה. תחת הנהלתו הסירה X תוכן ביקורתי כלפי המפלגות השולטות בטורקיה והודו בלחץ האחרונות. X הסכימה ליותר מ-80% בקשות ההסרה של ממשלות במהלך 2023. הוא ידוע גם כתומך של נשיא ברזיל לשעבר ז'איר בולסונרו, שמתנהלת נגדו כיום חקירה במדינה בשל ניסיון הפיכה שהוביל לאחר הבחירות לנשיאות ב-2022, בהן הפסיד לנשיא לולה דה סילבה.