סגור

הכנסות שיא בשוק המכירות הפומביות ב־2021 - זינקו ל-12.6 מיליארד דולר

מדובר בהכנסה של בתי המכירות כריסטי'ס, סותבי'ס ופיליפס, כך עולה מדו"ח RawFacts של חברת ArtTactic הלונדונית. זהו זינוק של 70.2% לעומת 2020 ו־2.3% יותר מהשיא הקודם שנרשם ב־2018

שוק המכירות הפומביות זינק להיקפי שיא ב־2021, וההכנסה המצרפית של כריסטי'ס, סותבי'ס ופיליפס הגיעה ל־12.6 מיליארד דולר - כך עולה מדו"ח RawFacts של חברת ArtTactic הלונדונית. מדובר בזינוק של 70.2% לעומת 2020 ו־2.3% יותר מאשר השיא הקודם שנרשם ב־2018.


בית המכירות סותב'יס שמר על הבכורה, עם 49.8% מהמכירות, בסכום של 6 מיליארד דולרים, הרמה הגבוהה ביותר של הכנסות ב־277 שנות פעילותו. הקטלוג של סות'ביס כלל מגוון יצירות דיגיטליות כמו גם אוספים יקרים של אספנים בודדים. נתח השוק של כריסטי'ס צמח מ־40.9% ב־2020 ל־42.6% בשנה שעברה, ואילו הנתח של פיליפס התכווץ מ־8.7% ל־7.6%. ניו יורק שמרה על מעמדה כבירת האמנות הגלובלית, עם 48% מכלל המכירות הפומביות. הונג קונג, עם נתח שוק של 19.4%, החליפה את לונדון כשוק האמנות השני בחשיבותו בעולם.
בהתאם למגמה שמאפיינת את השוק מאז פרוץ המגפה, המכירות המקוונות המשיכו לזנק. היקפן הגיע ל־1.35 מיליארד דולרים, עלייה של 28.2% לעומת 2020 ו־10.7% מכלל העסקאות. ב־2019 עמד נתון זה על 168.2 מיליון דולרים.

1 צפייה בגלריה
הציור אישה ובארט אדום-כתום של פיקאסו נמכר במכירה פומבית ב סות'ביס סותביס
הציור אישה ובארט אדום-כתום של פיקאסו נמכר במכירה פומבית ב סות'ביס סותביס
הציור אישה ובארט אדום-כתום של פיקאסו, שנמכר במכירה פומבית בסות'ביס
(רויטרס)