גם נסטלה ויצרנית קונדומי דורקס מזהירות מפני התייקרויות
גם נסטלה ויצרנית קונדומי דורקס מזהירות מפני התייקרויות
מנכ"ל חברת המזון, מארק שניידר, אמר שאין חלק בחברה שלא הושפע מהאינפלציה הגואה, ולא בכל מקרה ניתן לקזז את השפעתה; רקיט בנקייזר מסרה שתנסה לספוג חלק מהעלויות כדי שלא יושתו במלואן על הצרכנים
השבוע לדוגמה הזהירה יצרנית הבירות הייניקן מפני התייקרות, ועתה, לפי כתבה ב-BBC, חברת נסטלה, יצרנית קיט קט ונסקפה, הזהירה שתעלה מחירים בעקבות עלויות הייצור עוד השנה. המנכ"ל מארק שניידר אמר שאין חטיבה בחברה שלא הושפעה מהאינפלציה, ורק באופן חלקי ניתן לקזז את השפעתה.
רקיט בנקייזר, החברה שמחזיקה במותג הקונדומים דורקס ומוצרי הניקיון דטול, הודיעה אף היא שהמחירים יעלו, אך הוסיפה שהיא מקווה לספוג בעצמה את רוב העליות. עלויותיה של רקיט עלו ב-11% ב-2021, אך מנכ"ל החברה לקסמן נרסימהן ( Laxman Narasimhan) אמר שהמחירים לא יעלו בהכרח באותו שיעור, כיוון שלחברה יש דרכים "למזער" ולנהל את העליות, ו"אכפת לנו מהתחרותיות של המותגים שלנו". החברה מסרה שכבר העלתה מחירים ב-3.1% ברבעון שעבר.
ג'ף קאר, סמנכ"ל הכספים של נסטלה, אמר שהוצאות החברה עלו "לכל רוחבה", החל מעלויות נפט גולמי ופלסטיק ועד דמי שילוח ושכר. אך הוא גם אמר שהחברה "תספוג חלק ניכר" מעלויות התפעול המוגדלות באמצעות "יעילות" ו"רכש נכון". לדבריו, "אנחנו לא מעבירים את העלות לצרכנים באופן ישיר. חלק מהעליות ייפלו על הצרכנים, אך אנחנו ממזערים זאת".
חברות מוצרי צריכה כבר הזהירו מעליות מחירים עקב העלייה בעלויות חומרי הגלם, האנרגיה והעבודה. אלו צפויות להגביר את הלחץ על משקי בית, שעומדים בפני משבר יוקר מחיה.