ניו ג'רזי אישרה את "חוק סיינפלד" - למניעת הונאות בטלפון
ניו ג'רזי אישרה את "חוק סיינפלד" - למניעת הונאות בטלפון
לפי החוק החדש, נציגי מכירות טלפוניים חייבים להזדהות ולחשוף את שם החברה שמעסיקה אותם - בתוך 30 שניות; בפרק בסדרה האייקונית שהיווה השראה לחוק, ניהל סיינפלד שיחת טלפון משעשעת במיוחד עם איש מכירות
מדינת ניו ג'רזי שבארה"ב אישרה חוק בהשראת סדרת הטלוויזיה "סיינפלד", המחייב נציגי מכירות טלפוניים להזדהות ולחשוף את שם החברה שמעסיקה אותם בתוך 30 שניות.
חוק S921, המכונה "חוק סיינפלד", הוצג בסנאט של ניו ג'רזי בינואר ע"י הסנאטור ג'ון ברמניק, ונחתם אתמול ע"י המושל פיל מרפי. מטרת החוק, שעבר ללא התנגדויות, היא להפוך שיחות טלמרקטינג ליותר שקופות, וכך להפחית את מספר ההונאות. "כשעונים לשיחה של מקדמי מכירות, צריך לדעת מיד מי הם ועבור מי הם עובדים", אמר ברמניק.
לקח למחוקקים עשורים לחוקק את החוק, וכינויו מגיע מבדיחה בפרק של "סיינפלד" מ-1994. בפרק 3 בעונה הרביעית, ששמו "ההגשה" (The Pitch), ג'רי סיינפלד עונה לטלפון, ונציג המכירות שואל אותו: "היי, האם אתה מעוניין לעבור לשירות שיחות החוץ של TMI?", שאלה עליה עונה סיינפלד: "אוי, מצטער, אני לא יכול לדבר כרגע. למה שלא תיתן לי המספר שלך בבית ואתקשר אליך אחר כך?" נציג המכירות עונה: "אני מצטער, אבל אסור לי לעשות את זה". סיינפלד: "אני מנחש שאתה לא רוצה שאנשים יתקשרו אליך הביתה". נציג המכירות: "לא", ולכך סיינפלד עונה: "טוב, אז עכשיו אתה יודע איך אני מרגיש", ומנתק את השיחה.
על פי החוק החדש, נציג מכירות צריך להזדהות, ולציין את השם ומספר הטלפון של האדם או הגוף עבורו הוא מתקשר, וכן את מטרת השיחה, וכל זאת ב-30 השניות הראשונות של השיחה. כמו כן החוק מחייב נציגי מכירות טלפוניים להציג את כתובת העסק והאתר של החברה שמעסיקה אותם. הפרת החוק החדש תביא לעונשים בהתאם לחוק הונאת הצרכנים. "אם אין להן מה להסתיר, לחברות טלמרקטינג לא צריכה להיות בעיה עם החוק, אלא רק לנוכלים שחוששים להזדהות באופן שהצרכן יכול לאמת", הוסיף ברמניק.