סגור
מפעל טסלה Y מתוצרת גרמניה
מפעל של טסלה (צילום: AFP)

דיווח: טסלה פיטרה 14% מעובדיה בעולם מתחילת השנה

לפי דיווח ב-CNBC המסתמך על מייל ששלחה יצרנית המכוניות החשמליות, מספר עובדיה בעולם ירד מ-140 אלף בסוף 2023 ל-121 אלף כיום. באפריל אמר המנכ"ל אלון מאסק כי בכוונתו לפטר יותר מ-10% מעובדי החברה

הפיטורים בטסלה שהחלו ב-2023 הפחיתו את מספר עובדיה בעולם לכ-121 אלף, כולל עובדים זמניים - כך מדווחת CNBC על פי מסמכים פנימיים של יצרנית המכוניות החשמליות. לפי הנתונים, החברה פיטרה מתחילת השנה 14% מכוח האדם.
לפי CNBC, הנתונים האמורים מסתמכים על מספר העובדים הכלולים ברשימת תפוצת המיילים "Everybody" של החברה נכון ל-17 ביוני. מנכ"ל טסלה אלון מאסק שלח מייל לרשימת התפוצה הזאת באותו היום, וכתב: "בשבועות הקרובים טסלה תבצע סקירה מקיפה ותספק מענקי אופציות על ביצועים יוצאי דופן. המענקים יינתנו לכל מי שעשה משהו יוצא דופן עבור החברה". תוכניתה של טסלה להעניק אופציות, לאחר שעצרה קודם לכן את שיטת התמריצים הזאת, פורסמה ע"י רויטרס.
באפריל שלח מאסק מייל לעובדי טסלה, בו כתב כי בכוונתו לפטר יותר מ-10% מהעובדים, זאת בעוד הפיטורים כבר החלו לצאת לפועל. בלומברג דיווחה שמאסק מכוון לצמצום של 20% בכוח האדם, אך ציין שהמספר הזה יכול להיות אף גדול יותר. בשיחה עם משקיעים באפריל, אחרי פרסום הדו"ח לרבעון הראשון, הוא אמר שטסלה הגיעה לרמת חוסר יעילות של 25-30% אחרי "תקופה ארוכה של שגשוג" שהחלה ב-2019. "עשינו כמה תיקונים לאורך הדרך, אבל עכשיו הוא הזמן לארגן מחדש את החברה לקראת שלב הצמיחה הבא.
במסמכים שהגישה טסלה עבור הרבעון הרביעי נכתב כי מספר עובדיה בעולם הוא 140.4 אלף. עם כ-121 אלף עובדים כיום, טסלה הפחיתה את מספר עובדיה בלפחות 14% מתחילת השנה.
נראה שלפחות במקרה אחד התחרטה טסלה על הפיטורים הנרחבים, לאחר שפירקה את צוות פיתוח הטעינה המהירה, שכלל מאות עובדים. מאוחר יותר שכרה החברה חזרה חלק מהעובדים, על פי פוסט באפליקציית לינדקאין.