רשת KFC תמכור מנת עוף מטוגן טבעונית של ביונד מיט
רשת KFC תמכור מנת עוף מטוגן טבעונית של ביונד מיט
מסעדות רשת המזון המהיר ברחבי ארה"ב יוסיפו את המנה לתפריט שלהן החל מיום שני, ולזמן מוגבל; זאת, אחרי שנים של פיתוח, ופיילוט מכירות במספר סניפים בודדים של KFC. השותפות בין החברות מגיעה בתקופת מחסור בעובדים בארה"ב, בה מסעדות רבות מתקשות לפעול ונמנעות מלהוסיף מנות לתפריטים שלהן
מסעדות KFC ברחבי ארה"ב יוסיפו עוף צמחי של ביונד מיט לתפריט שלהן החל מיום שני, לזמן מוגבל. ההשקה מגיעה אחרי שנים של פיתוח מצד ביונד מיט ו-Yum Brands, שיצרו תחליף בשר שמחקה את הטעם והמרקם של חזה עוף.
שתי החברות בחנו לראשונה עוף צמחי במסעדה באטלנטה באוגוסט 2019, ומכרו את הכמות המוגבלת שייצרו תוך פחות מחמש שעות. בעקבות זאת בדקה KFC את המוצר בסניפיה בנאשוויל, שארלוט, צפון קרוליינה וקליפורניה.
כעת, רשת העוף המטוגן הפופולרית בונה על הבחירה הבריאה של צרכניה. "זה הכיוון אליו הצרכנים הולכים, הם רוצים יותר חלבון מהצומח", אמר קווין הוכמן, נשיא KFC בארה"ב. "תחילת השנה זה רגע טוב להתחלות חדשות ולשינוי התפריט היומי".
יותר ויותר אמריקאים מאמצים את מה שמכונה "דיאטה גמישה", בה הם מורידים את כמויות הבשר שהם צורכים מסיבות סביבתיות ובריאותיות. המגמה הזאת הביאה לעליית הפופולריות של תחליפי בשר מהצומח. "מפרספקטיבה של היצרן, אנחנו מרגישים מצוין לגבי זה", אמר מנכ"ל ביונד מיט, אית'ן בראון. הוכמן ובראון מאמינים בדבקות במוצר שלהם, ואינם חוששים מהעלייה הנוכחית במספר הנדבקים בקורונה בארה"ב. יש לציין כי מניית ביונד מיט איבדה מעל ל-50% מערכה ב-2021, והחברה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 3.9 מיליארד דולר בלבד.
השותפות בין החברות מגיעה בתקופת מחסור בעובדים בארה"ב, בה מסעדות רבות מתקשות לפעול. על מנת להמשיך לפעול כראוי בתקופה הזאת, מסעדות רבות נמנעות מלהוסיף מנות חדשות לתפריטים שלהן, ויש שאף מצמצמות אותם. ביונד מיט הודיעה על השותפות עם יאם לפני שנה, לשם ייצור תחליפים צמחיים עבור פיצה האט, טאקו בל ו-KFC. צ'יפוטלה מקסיקן גריל השיקה ביום שני צ'וריסו צמחי בכל סניפיה במדינה, וגם היא מנסה לעודד את לקוחותיה לצרוך פחות בשר ב-2022.