סגור
טיקטוק TikTok
טיקטוק (צילום: גטי)

במגרש של אמזון: טיקטוק בוחנת מאפיין חדש לקניות

בחברה-האם בייטדאנס מנסים להתחרות ישירות בענקיות המסחר המקוון והחלו בפיילוט בבריטניה של מאפיין בשם Trendy Beat, שיאפשר לה למכור ישירות מוצרים שהופכים לוויראליים בפלטפורמה כמו מברשות להסרת פרוות בעלי החיים מהבגדים

טיקטוק מרחיבה את היצע הקניות המקוונות בפלטפורמה, כחלק מהתחרות מול ענקיות מסחר מקוון כמו שיין ואמזון. ב"פייננשל טיימס" דיווחו כי בשבועות האחרונים הושק בבריטניה מאפיין קניות חדש באפליקציית טיקטוק הנקרא Trendy Beat, שמציע פריטים שזוכים לפופולריות בסרטונים כמו מכשירים להסרת שעווה מהאוזניים או מברשות להסרת פרוות בעלי חיים מבגדים.
כל המוצרים המוצעים למכירה נשלחים מסין, ונמכרים על ידי חברה הרשומה בסינגפור ובבעלות בייטדאנס, החברה-האם של טיקטוק, כך לפי אנשים המעורים בנושא.
המודל העסקי הזה דומה לאופן שבו אמזון מייצרת ומקדמת את המוצרים הנמכרים ביותר שלה, ומייצג שינוי חד מפלטפורמת הקניות הנוכחית של טיקטוק, שבה הסוחרים מורשים למכור מוצרים באמצעות טיקטוק שופ, והחברה גובה עמלה קטנה מהמכירות. ארבעה אנשים המקורבים לנושא הדגישו כי במודל החדש טיקטוק תרוויח את כל ההכנסות מהמכירות המבוצעות דרך המאפיין החדש.
מטיקטוק נמסר כי בשלב זה הם בוחנים את המאפיין. "אנחנו בודקים כל העת דרכים חדשות להגביר את החוויה של הקהילה, ואנחנו נמצאים בשלבים מוקדמים של ניסוי במאפייני קניות חדשים", נמסר מהחברה. טיקטוק שופ אמנם זוכה להצלחה במזרח אסיה, אך בבריטניה – שם הושק לפני כשנתיים – הם לא מצליחים להתרומם.
המהלך הוא חלק מהמאמצים של בייטדאנס להרחיב את מקורות ההכנסה כדי להצדיק הערכת שווי של 300 מיליארד דולר מספטמבר, שהפכה אותה לסטארט-אפ הפרטי בעל השווי הגבוה בעולם. ההנפקה של החברה מתוכננת לשנתיים הקרובות.
המקורבים ציינו עוד כי התוכנית הזו למכירת מוצרים של טיקטוק זכתה לשם "פרויקט S". לדבריהם, בבייטדאנס בונים על כך שחטיבת המסחר המקוון תתחרה באפליקציות הקניות הסיניות שיין וטמו (Temu). עוד הוסיפו כי כחלק מהמאמצים לחזק את עסקי המסחר המקוון בבייטדאנס גייסו עובדים משיין. עם זאת שלושה ניסיונות קודמים להשיק אפליקציה מתחרה לשיין כשלו.
בחברה מקווים שהפעם התוכנית תצליח, מכיוון שהיא מתבססת על הידע של טיקטוק בנוגע למוצרים שהופכים ויראליים באפליקציה, ובכך מאפשרת לחברה לרכוש או לייצר את מוצר בעצמה. לאחר מכן לחברה היכולת לקדם באגרסיביות את המוצרים בטיקטוק.
ההכנסות של בייטדאנס ממכירות עמדו בשנה שעברה על 85 מיליארד דולר, מרביתם מהעסקים הסיניים, ולפי הדיווח בחברה מקווים שעסקי המסחר המקוון החדשים בטיקטוק יצליחו לשחזר את ההצלחה בתחום של Douyin – הגרסה הסינית לטיקטוק.