סגור
קמלה האריס 60 דקות
קמלה האריס בראיון לתוכנית "60 דקות" (יוטיוב)

לא מגדירה את נתניהו כ"בן ברית" ותסרב לפגוש את פוטין: קמלה האריס ב"60 דקות"

ארבעה שבועות לפני הבחירות בארה"ב סגנית הנשיא ומועמדת המפלגה הדמוקרטית פותחת בבליץ תקשורתי שכולל ראיונות לתוכניות פופולאריות. בראיון ששודר אמש, האריס ציינה כי לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, אך הוסיפה כי "הרבה יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו"

ארבעה שבועות בלבד נותרו עד לבחירות בארה"ב, ובמטה של קמלה האריס מעלים הילוך. סגנית הנשיא ומועמדת המפלגה הדמוקרטית פתחה בבליץ תקשורתי שכולל שורה של ריאיונות בתוכניות מתוקשרות, בין השאר לתוכנית הלילה של סטיבן קולברט ולתוכנית הרדיו של הווארד סטרן.


אתמול (ב') שודר ב-CBS ריאיון עם האריס לתוכנית "60 דקות", ובו היא הגנה על התוכנית הכלכלית שלה, סירבה לכנות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בן ברית קרוב והודיעה כי לא תיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשיחות להפסקת המלחמה אם הן לא יכללו נציגים של אוקראינה.
"השאלה החשובה יותר היא האם יש לנו ברית חשובה בין העם האמריקאי והציבור הישראלי? והתשובה לשאלה הזו היא כן", אמרה האריס בתשובה לשאלה האם היא מגדירה את נתניהו כ"בן ברית קרוב". האריס ציינה עוד כי לישראל את הזכות להגן על עצמה, אך הוסיפה כי "הרבה יותר מדי פלסטינים חפים מפשע נהרגו". בכל זאת, האריס הגנה על הסיוע האמריקאי לישראל, וטענה כי הוא איפשר למדינה "להגן על עצמה נגד 200 טילים בליסטיים שנועדו לתקיפה" של הישראלים. "כשחושבים על האיומים מצד חמאס, חיזבאללה ואיראן, אני חושבת שאין ספק שעלינו לעשות כל מה שביכולתנו כדי לאפשר לישראל להגן על עצמה נגד התקפות מסוג זה". עוד הוסיפה: "העבודה הדיפלומטית שאנחנו עושים מול ההנהגה של ישראל היא מאמץ מתמשך להבהרת העקרונות שלנו, שכוללים את הצורך בסיוע הומניטארי, הצורך בסיום המלחמה, והצורך להגיע לעסקה שתשחרר את החטופים ותוביל להפסקת אש".
בנוגע לתוכנית הכלכלית שלה, האריס אמרה כי בכוונתה להעלות מסים על העשירים ועל החברות הגדולות, זאת כדי לממן צעדים כמו בניית מיליוני בתים חדשים והקלות מס להורים. עם זאת, לפי דו"ח שפרסמה הוועדה לתקציב אחראי, התוכנית הכלכלית של האריס תעלה את החוב הפדרלי ב-8.1 טריליון דולר עד 2035. בכל זאת, מצבה טוב משל יריבה דונלד טראמפ, שלפי אותו דו"ח יוביל לתוספת של מעל 15 טריליון דולר לחוב הלאומי באותו פרק זמן.
"אני לא יכולה להיות קצרת ראייה באופן שבו אני מתייחסת לחיזוק הכלכלה האמריקאית", הגיבה האריס על הביקורת. "אני אגיד לך משהו, אני עובדת ציבור מסורה, ואתה יודע שאני גם קפיטליסטית ואני מודעת לגבולות הממשל".
במהלך הריאיון נשאלה האריס גם על האקדח שבבעלותה. היא חשפה שמדובר באקדח מסוג גלוק, והודתה שירתה בו "במטווח".