הרוב קובע: תושבי פריז הצביעו בעד הכפלת תעריפי החנייה למכוניות SUV
הרוב קובע: תושבי פריז הצביעו בעד הכפלת תעריפי החנייה למכוניות SUV
54.5% מהמצביעים במשאל העם שהתקיים אתמול (א') הצביעו בעד ההצעה של ראשת העיר אן הידאלגו, ובעקבות זאת מחיר החנייה ברחבי העיר למכוניות כביש-שטח השוקלות יותר מ-1.6 טונה ישולש ל-18 יורו לשעה. עבור שש שעות חנייה ישלמו בעלי המכוניות 225 יורו
תושבי פריז הצביעו במשאל עם בעד העלאה חדה בתעריפי החנייה למכוניות כביש-שטח (SUV). ההצעה זכתה לתמיכתם של 54.5% מהמצביעים, אם כי שיעור ההצבעה היה נמוך ועמד על 5.7% בלבד.
אישור ההצעה פירושו שמחירי החנייה למכוניות השוקלות יותר מ-1.6 טונה ישולש ל-18 יורו לשעה עבור השעתיים הראשונות. עם זאת, חנייה למשך שש שעות כבר תעלה מחיר של 225 יורו, זאת לעומת 75 יורו שישלמו עבור אותו הזמן מכוניות קטנות יותר. התעריפים חלים על החנייה בתוך פריז.
ראשת העיר אן הידאלגו עומדת מאחורי היוזמה, שכן לטענתה רכבי ה-SUV מסוכנים ופוגעים בסביבה. "אנחנו גאים שהצבנו שאלה סביבתית כזו בתקופה שבה הסביבה מוצגת כמקור הרוע", אמרה הידאלגו. "זוהי צורה של התנגדות פה בפריז לתנועה המדאיגה הזו".
כ- 1.3 מיליון תושבים היו זכאים להצביע במשאל העם. אולם, ההחלטה לא תשפיע עליהם מכיוון שתעריפי החנייה לתושבים נותרו ללא שינוי. המהלך נועד בעיקר לתושבי הפרברים הסמוכים, שנוסעים לתוך העיר בכל יום. עליית המחירים לא תחול גם על מכוניות חשמליות, מוניות, אנשי מקצוע, עובדי מערכת הבריאות ואנשים עם מוגבלויות.
במהלך 10 שנות כהונתה של הידאלגו היא קידמה מספר יוזמות להפחית את מספר המכוניות בכבישי עיר האורות, ביניהן הפיכת רחובות רבים למדרחוב לכניסת הולכי רגל בלבד, והקמת מערכת שבילי אופניים נרחבת.
לפי הטענות, רכבי SUV צורכים יותר דלק ממכוניות אחרות, והייצור שלהם גורם לפליטה של יותר גזים שפוגעים בסביבה. התומכים במהלך ציינו גם כי כלי הרכב הללו קטלניים יותר כשהם מעורבים בתאונות דרכים מאשר מכוניות קלות יותר.
זהו משאל העם השני המתקיים בפריז בתוך פחות משנה, זאת לאחר שבאפריל השנה שעברה העלתה הידלגו להצבעה את השאלה האם לאסור את שירותי השכרת קורקינטים חשמליים בעיר. 89% מהמצביעים הצביעו בעד האיסור.