IAC בדרך לרכישת המו"לית של המגזין People
IAC בדרך לרכישת המו"לית של המגזין People
העסקה לרכישת מרדית' מוערכת ביותר מ-2.5 מיליארד דולר. היא תרחיב את אוסף המגזינים המקוונים של חברת האחזקות IAC ואת סל האתרים של החברה, שהצטמצם לאחרונה לאחר שנמכרו קבוצת ההיכרויות המקוונת Match Group Inc ופלטפורמת אחסון ושיתוף הווידאו Vimeo
חברת האחזקות האמריקאית IAC מנהלת שיחות מתקדמות לרכישת מו"ל המגזינים מרדית' (Meredith Corp) הבעלים של מותגים כגון People ו-Better Homes & Gardens. זאת בניסיון להשתלט על שטח שוק גדול יותר בפרסום מקוון. כך על פי אנשים המעורבים במשא ומתן.
העסקה, שצפויה להיות מוערכת ביותר מ-2.5 מיליארד דולר, תרחיב מאוד את אוסף המגזינים המקוונים של IAC הכוללים בין היתר את Brides ,Serious Eats, ו-TripSavvy. דבר זה יגדיל גם את סל האתרים של IAC שהצטמצם לאחרונה לאחר שהחברה מכרה את קבוצת ההיכרויות המקוונת Match Group Inc. ואת פלטפורמת אחסון ושיתוף הווידאו Vimeo.
IAC, בראשות היו"ר בארי דילר, הקדימה קבוצה נוספת שמתמודדת על רכישת המוציאה לאור המקוונת, הכוללת את חברת ההון Najagfi המבוססת בפניקס, והיא עתידה לגבש הסכם בימים הקרובים. עם זאת אין ערובה לחתימת העסקה שכן השיחות יכולות להסתיים ללא כלום.
מרדית' הסכימה בתחילת השנה למכור את עסקי הטלוויזיה המקומיים שלה לחברת Gray Television Inc. ההחלטה למכור מותגים נוספים תסמן תפנית משמעותית עבור החברה מאיווה, שלפני פחות מארבע שנים הימרה על עתידם של עסקי המגזינים, כאשר הסכימה לרכוש את חברת טיים, המוציאה לאור של המגזין טיים תמורת 1.85 מיליארד דולר.
מדובר בעסק שקשה מאוד להיות בו, אחרי שנים של ירידה בפרסום ובתפוצה של תעשיית המגזינים המודפסים. עם זאת מרדית' האמינה שגישת הניהול שלה – היותר מעשית ופחות סנטימנטלית - עשויה לפתח צמיחה והיא ראתה בחברת טיים נכס מבטיח שיכול לסייע לה להגיע לגודל הדרוש על מנת להתחרות על הכנסות מפרסום מול אלפבית של גוגל ופייסבוק.
מרדית' מכרה כותרים שהיו בבעלות טיים, כגון מותג הדגל המגזין טיים, ואחרים כמו Fortune וספורט אילוסטרייטד. במקביל היא התמקדה במינוף מותגים אחרים שהיו תחת המוציא לאור, כמו המגזין People ויצרה מגזינים חדשים בשנים האחרונות, ביניהם מגנוליה ג'ורנל, מגזין פרסום לייף סטייל, שהושק בשנת 2016.
למרות מהלכים אלה, נאבקה מרדית' עם חובות משמעותיים מכיוון שעיתונים והכנסות מפרסום מודפס התמודדו עם אתגרים רציניים במהלך השנים האחרונות, מצב שהוחמר עוד יותר בעקבות מגפת הקורונה החל מסוף 2019.
עבור IAC שבסיסה בניו יורק, עסקת מרדית' תעזור בחלקה לפצות על עזיבתם האחרונה של מותגים בעלי שם מהתיק שלה. במאי מכרה החברה את Vimeo ובשנה שעברה נפרדה מקבוצת Match – המחזיקה בין היתר באפליקציות ההיכרויות OkCupid, Tinder ו- Hinge - ובהן החזיקה IAC בנתח של יותר מ-80%.
האסטרטגיה היא מרכיב חיוני בחוברת המשחק של IAC. החברה, שהחלה כעסק היברידי במדיה וקמעונאות אלקטרונית שכללה את ערוץ הקניות הום שופינג נטוורק, התפתחה בתחילת שנות האלפיים כרוכשת זללנית של חברות אינטרנט, שרבות מהן נמכרו בסופו של דבר ועכשיו הן נסחרות בבורסה. בין שאר העסקים שהיו בעבר תחת מטריית IAC ניתן למנות בין היתר גם את אקספדיה וטיקטמאסטר.
הכותרים של מרדית' שירכשו על ידי IAC יהפכו לחלק מדוטדש (Dotdash) חטיבת ההוצאה לאור של IAC השולטת ב-14 אתרים המגיעים יחדיו למעל 100 מיליון איש מדי חודש, כך לפי אתר הבית של IAC.