טסלה נגד קליפורניה: אתם אישרתם את השימוש במונחים "טייס אוטומטי" ו"נהיגה עצמית"
טסלה נגד קליפורניה: אתם אישרתם את השימוש במונחים "טייס אוטומטי" ו"נהיגה עצמית"
משרד הרישוי בקליפורניה דרש שרישיונה של יצרנית המכוניות החשמליות במדינה יושעה, בטענה להטעיית צרכנים. טסלה בתגובה לתביעה: הרגולטור אישר את המונחים בכך שלא נקט בפעולה כלשהי בקשר אליהם בחקירות קודמות שערך
טסלה יצאה להגנת המונחים "טייס אוטומטי" (Autopilot) ו"נהיגה עצמית" (self-driving) עבור מאפייני הסיוע לנהג שלה, וטענה בתגובה לתביעה רגולטורית בקליפורניה שהרגולטור אישר אותם למעשה בכך שלא נקט בפעולה כלשהי בקשר אליהם בחקירות קודמות שערך. כך לפי דיווח ברויטרס.
משרד הרישוי של קליפורניה האשים בשנה שעברה את יצרנית המכוניות החשמליות שפרסמה את מאפייני "הטייס האוטומטי" ו"הנהיגה העצמית המלאה" באופן מטעה, כאילו הם מספקים שליטה אוטונומית מלאה על הרכב. המשרד דורש שרישיונה של טסלה למכור כלי רכב יושעה בקליפורניה – השוק הגדול ביותר שלה בארה"ב, ושתפצה את לקוחותיה.
במסמכים שהגישה טסלה למשרד לשימועים מנהלתיים של קליפורניה ב-5 בדצמבר, טענה החברה שמשרד הרישוי כבר בדק את שימושה במונח טייס אוטומטי ב-2014, ואת שאר המונחים ב-2017. "משרד הרישוי בחר לא לנקוט בצעדים כלשהם נגד טסלה, ולא להבהיר לחברה שהפרסומים שלה או שימושה במונחים מסוימים מהווה בעיה", לדברי טסלה.
משרד הרישוי החליט עוד ב-2016 לא לאסור את השימוש במונח "נהיגה עצמית" ודומים לו, בעת שניסח את האסדרה לגבי פרסומים על טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, והחקיקה בנושא ביטלה איסור על שימוש במונחים שהופיע בטיוטה קודמת של משרד הרישוי, כך לטענת טסלה. "טסלה הסתמכה על הסכמה שבשתיקה של התובע לגבי המונחים האלה", לדברי החברה.
בתביעה שהגיש ב-2022 טען משרד הרישוי של קליפורניה שטסלה הטעתה לקוחות עתידיים באמצעות פרסומות שניפחו את האופן שבו מערכות הסיוע לנהג שלה פועלות. על פי האתר של טסלה, הטכנולוגיות מצריכות "השגחה אקטיבית של הנהג", ונהג "בעירנות מלאה" שידיו נמצאות על ההגה, ו"אינן הופכות את הרכב לאוטונומי". משרד הרישוי טען לעומת זאת שהצהרתה של טסלה "סותרת את הטענות והמונחים המקוריים והמטעים, ואינה פותרת את הבעיה".