סגור
אלון מאסק ו דונלד טראמפ על רקע טוויטר
אלון מאסק ודונלד טראמפ (צילומים: איי פי, שאטרסטוק)

טראמפ מבטיח לאלון מאסק תפקיד בממשל אם ייבחר לנשיא: "הוא הסכים"

חודשיים לבחירות: המועמד הרפובליקני הבטיח שאם ינצח במרוץ הוא יקים ועדת התייעלות ממשלתית שתיאבק בהונאות, בראשות האיש העשיר בעולם. מאסק, שתומך בנשיא לשעבר, אמר שישמח לשרת את אמריקה "בלי תואר או תשלום"

דונלד טראמפ הבטיח היום (ה') שאם ינצח בבחירות בנובמבר הוא יקים ועדת התייעלות ממשלתית שבראשה יעמוד המיליארדר אלון מאסק – האיש העשיר בעולם, שתומך בנשיא לשעבר.
בשבועות האחרונים, כך לפי גורמים שבקיאים בפרטים, שוחח טראמפ עם עוזריו בנוגע לרעיון הקמת ועדת ההתייעלות. היום, בנאום בניו יורק שבו הציג את החזון הכלכלי שלו, התבטא בפומבי על הקמת הוועדה. הוא אמר כי הרעיון לוועדה הגיע ממאסק, ושהוא הסכים לעמוד בראשה.
המועמד הרפובליקני לא פירט כיצד תפעל הוועדה הממשלתית, ורק ציין כי היא תפתח תוכנית למיגור "הונאות ותשלומים פסולים" בתוך חצי שנה מרגע הקמתה.
"אני אקים ועדת התייעלות ממשלתית שתפקידה יהיה לבצע ביקורת פיננסית וביצועית מלאה של הממשל הפדרלי כולו, ולהמליץ על רפורמות דרסטיות", אמר טראמפ.
בחודש אוגוסט אמר מאסק כי הוא שוחח עם הנשיא לשעבר על הקמת הוועדה, ומעוניין לקחת חלק בגוף ממשלתי שיקום כדי לטפל בנושא. "אני מצפה לשרת את אמריקה, אם תצוץ הזדמנות כזאת", אמר מאסק. "אין צורך בתשלום, תואר או הכרה", הוא הבהיר.
מאסק הוא בין השאר הבעלים של הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר), ובחודש אוגוסט ראיין את טראמפ ב-X. חודש קודם לכן הוא הכריז על תמיכתו במועמד הרפובליקני במרוץ לנשיאות ארה"ב.