סגור
מייסד ומנכ"ל בייננס צ'נגפנג זהאו  CZ
מייסד ומנכ"ל בייננס צ'נגפנג זהאו CZ (צילום: בלומברג)

האסיר העשיר בעולם: מייסד בייננס שוחרר מהכלא לאחר 4 חודשים

צ'נגפנג זהאו, מייסד בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, שוחרר ממאסר בן ארבעה חודשים בארצות הברית, שהוטל עליו בעקבות חקירה פדרלית, ולאחר שהודה באשמה. עונשו כלל גם קנס של 50 מיליון דולר והסכמה לא לשמש שוב לעולם כמנהל בבייננס

מייסד בייננס צ'נגפנג זהאו, המוכר בכינויו "CZ", שוחרר ממאסר בארה"ב ביום ו', לאחר שריצה עונש בן ארבעה חודשים במתקן כליאה בעל אבטחה נמוכה. עונשו של CZ הגיע בעקבות חקירה פדרלית, שמצאה כי בייננס נכשלה במניעה של פעילות פלילית נרחבת בבורסת הקריפטו הגדולה בעולם.
CZ הודה באשמה בפני משרד המשפטים, שילם קנס של 50 מיליון דולר, והסכים לא לשמש שוב לעולם כמנהל בבייננס. בייננס נאלצה לשלם פיצוי של 4.3 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב, אחד מהקנסות התאגידיים הגדולים ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. עם זאת, CZ עדיין מחזיק בכ-90% מהבעלות על בייננס, על פי פורבס, מה שהופך אותו לאדם ה-25 העשיר בעולם, בעל שווי נקי של 61 מיליארד דולר.
זמן קצר לפני גזר דינו, הכריז CZ על הפרויקט הבא שלו: Giggle Academy, פלטפורמת חינוך שטוענת שאינה מייצרת הכנסות. זהו שינוי כיוון מעניין עבור איש עסקים שהיה מעורב עמוקות בעולם הפיננסי של הקריפטו. כעת הוא יהיה חופשי לבלות את ימיו בעבודה על החברה הזו, שמגייסת עובדים באופן פעיל.