סגור
אוניברסיטת קאלט"ק Caltech המכון הטכנולוגי בקליפורניה
המכון הטכנולוגי בקליפורניה (Caltech) (צילום: Getty)

אפילו יותר מהרווארד: זו האוניברסיטה שהכי קשה להתקבל אליה בארה"ב

שיעור הקבלה לקאלטק - המכון הטכנולוגי בקליפורניה - עומד על 2.7% בלבד, לעומת  3.2% בהרווארד. בוגרי המכון מקבלים את אחת התשואות הגבוהות ביותר על השקעתם בהשכלה והכנסתם החציונית צפויה להיות גבוהה יותר

הזוכה השנה בתואר המוסד הפרטי הבררני ביותר לתואר דוקטור בארה"ב נמצא בחוף המערבי. המכון הטכנולוגי קליפורניה הנמצא בפסדינה - קאלטק (Caltech). המכון עקף את המוסדות המסורתיים המחמירים של החוף המזרחי ואת האוניברסיטאות היקרתיות של ליגת הקיסוס, והפך לאוניברסיטה שקשה ביותר להתקבל אליה במדינה.
נתונים אלו, לפי הסן דייגו יוניון-טריביון, נחשפו באלמנך השנתי להשכלה גבוהה, המפורסם מדי שנה על ידי הכרוניקל של ההשכלה הגבוהה. הדוח בן 128 העמודים מפרט שפע של נתונים ומספרים על מכללות ואוניברסיטאות ברחבי המדינה, החל משיעורי קבלה ועד לארגוני הסטודנטים והעלויות. הדו"ח מצא כי שיעור הקבלה של קאלטק בשנה שעברה עמד על 2.7% בלבד, בעוד שהרווארד הגיעה ל-3.2%.
בצד בתי הספר הציבוריים, מערכת אוניברסיטת קליפורניה בלטה גם היא ברשימת המוסדות הסלקטיביים ביותר. שלא במפתיע, UCLA ו-UC Berkeley תפסו את המקומות הראשון והשני בשיעורי הקבלה הנמוכים, כאשר UC Irvine במחוז אורנג' תפסה את המקום השביעי.
באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו (UCSD) נצפתה עלייה דרמטית במספר קטגוריות, לפי הסן דייגו יוניון-טריביון, היא נכנסה ל-25 המובילות בסלקטיביות, בקצב צמיחה ובעלות. לשם השוואה לקאלטק, UCSD קיבלה 23.7% מהמועמדים לשנת הלימודים שהחלה ב-2022, וכך נכנסה למקום התשיעי ברשימת המוסדות האקסקלוסיביים.
אז מהי התמורה לסטודנטים המצליחים להתקבל לקאלטק? לפי נתונים שנלקחו מאתר החינוך Niche ודווחו על ידי ה"היל", קאלטק מדורגת במקום הרביעי במדינה מבחינת "הערך הטוב ביותר", כלומר הבוגרים מקבלים את אחת התשואות הגבוהות ביותר על השקעתם בהשכלה, והם יכולים לצפות להכנסה חציונית גבוהה יותר בעקבות זאת. אוניברסיטת סטנפורד ומספר מכללות פרטיות קטנות באזור לוס אנג'לס כמו הארווי מאד קולג', פומונה קולג' וקלרמונט מקנה קולג' זכו גם הן ב-2024 לציונים גבוהים על מתן ערך לסטודנטים.