סגור
קוקה קולה ספייסי Spiced
קוקה קולה Spiced. ירידה של 1% בנפח המכירות בצפון אמריקה (צילום: AP / )

אחרי חצי שנה בלבד - קוקה קולה מפסיקה לייצר את הקולה המתובלת

המשקה שאמור היה לפנות לקהל צעיר יותר, הושק בפברואר והציג שילוב בין הטעמים המסורתיים של קולה עם נגיעות פטל וחריפות; אף שנועד להיות מוצר קבוע ולא מהדורה מוגבלת, בחברה החליטו להפסיק את הייצור, אך הבטיחו להשיק "טעמים חדשים ומלהיבים" בשנה הבאה

קוקה קולה מפסיקה את הייצור של המשקה המתובל החדש שלה, שישה חודשים בלבד לאחר השקתו, ככל הנראה מכיוון שלא הפך ללהיט שקיוו שיהיה, כך לפי דיווח ב-CNN.
"אנחנו תמיד מחפשים לגלות מה הלקוחות שלנו אוהבים ומתאימים את הטעמים שלנו", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה. "במסגרת האסטרטגיה הזו אנחנו מתכוונים להפסיק את הייצור של משקה Coca-Cola Spiced ולהשיק טעמים חדשים ומלהיבים ב-2025".
בחברה לא סיפקו הסבר ספציפי להחלטה, אך נראה שהעדר מודעות למוצר החדש ובלבול לגבי הטעם שלו לא עזרו להעלות מכירות. המשקה החדש, שהיה אמור להיות מוצר קבוע, הושק בפברואר, ולפי החברה הוא אמור היה לשלב בין הטעמים המסורתיים של קולה עם נגיעות של פטל וחריפות. הוא נועד למשוך את הצרכנים הצעירים יותר, בני דור ה-Z, שנחשבים כמעדיפים טעמים מתובלים יותר.
"הצרכנים מחפשים טעמים נועזים יותר ומורכבים", אמרה באותו הזמן לין צ'ה, סגנית נשיא לשיווק בצפון אמריקה. "זו מגמה ששמנו לב אליה באוכל אך גם במשקאות, וחשבנו שיש לנו הזדמנות ייחודית לשחק עם זה".
אולם, נראה שבחברה לא לקחו בחשבון את המגמה הנוכחית מצד הצרכנים של התרחקות ממשקאות קלים עתירי סוכר לטובת מים מוגזים ומשקאות הנחשבים בריאים יותר.
בחברה לא חשפו את נתוני המכירות של המשקה, והוא לא הוזכר בדו"חות האחרונים. אך, בעוד כלל ההכנסות ברבעון השני עלו ב-2.9%, נפח המכירות בצפון אמריקה, שם הושק המשקה, נפל ב-1%.
מלבד המשקה המתובל, קולה הודיעה גם על הפסקת הייצור של המשקה צ'רי ונילה שהושק ב-2022.