בארי דילר רוכש את המו"ל של מגזין People בעסקה של 2.7 מיליארד דולר
בארי דילר רוכש את המו"ל של מגזין People בעסקה של 2.7 מיליארד דולר
הבעלים של ענקית התקשורת IAC רוכש את מרדית', בעסקה שתאחד 54 מותגים כמו מגזין אינסטייל ואתר Investopedia תחת חברה חדשה - דוטדאש מרדית'. ביוני רכשה גארי טלוויז'ן את רשתות הטלוויזיה של מרדית' ב-2.83 מיליארד דולר
מו"ל המגזינים האמריקאית מרדית' (Meredith Corp) הודיעה כי תירכש על ידי דוטדאש (Dotdash), זרוע המדיה הדיגיטלית של חברת התקשורת IAC, בעסקה בגובה 2.7 מיליארד דולר.
העסקה תאחד מותגים כמו מגזין הבידור פיפל ואתר הכלכלה Investopedia תחת גג אחד.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי החברה החדשה תיקרא דוטדאש מרדית' ובראשה יעמוד מנכ"ל דוטדאש ניל פוגל.
העסקה תאחד את 40 המותגים שבבעלות מרדית', ביניהם מגזיני האופנה אינסטייל ומגזין הנסיעות טראוול אנד ליז'ר עם 14 המותגים הדיגיטליים של דוטדאש, העוסקים בנושאי בריאות, כלכלה ולייפסטייל, וכוללים את אתר החתונות Byrdie. לפי הדיווח, דוטדאש תשלם 42.18 דולר למניה בעסקת מזומן.
לדוטדאש לבדה יש כ-100 מיליון גולשים
העסקה הזו מגיעה לאחר שביוני פורסם כי חברת התקשורת גארי טלוויז'ן רוכשת את רשתות הטלוויזיה שבבעלות מרדית' במחיר של 2.83 מיליארד דולר.
לדוטדאש לבדה יש כ-100 מיליון גולשים בחודשים ומותגי המדיה שלה נחשבים בין המותגים הצומחים ביותר באינטרנט. החברה שייכת ל-IAC שבבעלותו של בארי דילר, הידועה בכך שהיא בונה עסקים על מנת להנפיק אותם בבורסה.
כך עשתה עם פלטפורמת הווידיאו המקוונת Vimeo ועם מאץ' גרופ החברה האם של אתרי דייטינג כמו טינדר. לפי החברות, ביחד המותגים שלהן יגיעו ל-175 מיליון צרכנים מקוונים בחודש. "המותגים של שתי החברות מתאימים אחד לשני בצורה מושלמת", הגיב דילר על העסקה. "מותג אחד יעזור לשני".
מרדית' עצמה רכשה רק לפני מספר שנים את חברת טיים עבור 1.85 מיליארד דולר. אולם, היא הספיקה כבר למכור אותה, ומותגים בולטים של החברה, ביניהם גם המגזינים פורצ'ן וספורטס אילוסטרייטד. במקביל, החברה הקימה מספר מגזינים חדשים בשנים האחרונות. אך בכל זאת, במרדית' סובלים מחובות משמעותיים זאת בעוד שההכנסות מפרסום במגמת ירידה, שהוחמרה בשל המגפה.