סגור
פריז צרפת שוק כריסמס חג המולד
פריז (צילום: Flickr, Jean-Pierre Dalbéra )

לונדון בחוץ: אלה חמשת יעדי הרילוקיישן האירופיים המועדפים על מיליונרים

לפי סקר של חברת הנדל"ן נייט פרנק, השנה צפויים לעבור מדינה כ-128 אלף מיליונרים ברחבי העולם, 83% מהם מעדיפים לגור בעיר; אלה היעדים המועדפים עליהם באירופה

לונדון כבר לא נמנית על חמשת יעדי הרילוקיישן המועדפים באירופה על המיליונרים - כך מפרסמת CNBC, לפי סקר סגנון החיים האירופי של חברת הנדל"ן נייט פרנק.
לפי הנתונים, ב-2024 צפויים לעבור מדינה כ-128 אלף מיליונרים ברחבי העולם, לעומת 120 אלף ב-2023; 83% מהם מעדיפים לעבור לגור בעיר בשל היתרונות האנושיים והתרבותיים שהיא מציעה; 17% הנותרים אמרו שהם מעדיפים שקט וטבע, באזורים פחות מאוכלסים.
נייט פרנק ערכה את הסקר בקרב 700 מיליונרים (המרוויחים יותר ממיליון דולר בשנה) מ-11 מדינות, בהן בריטניה וארה"ב, ודירגה את 10 הערים האירופיות המועדפות עליהם למעבר. פריז הגיעה למקום הראשון, ואחריה ברלין, ברצלונה, וינה ומדריד. לונדון, שנחשבה במשך שנים למוקד משיכה למיליונרים, הגיעה למקום השביעי בלבד.
לפי הדו"ח, "ביטחון ומיסוי הם הדברים החשובים ביותר למיליונרים העוברים מדינה. על רקע המתחים הגיאופוליטיים והקושי לשמור על פרטיות בעידן הדיגיטלי, המיקוד הזה אינו מפתיע".
סקר נפרד של חברת הנלי אנד פרטנרס מצא גם הוא כי בריטניה כבר אינה מהווה מקום מפלט עבור מיליונרים. לפי הנתונים, ב-2024 צפויים לעזוב את לונדון יותר מ-9,500 מיליונרים, לעומת 2,400 בלבד ב-2023.