אמירייטס נגד הית'רו: "הגבלת מספר הנוסעים בנמל - בלתי מקובלת"
אמירייטס נגד הית'רו: "הגבלת מספר הנוסעים בנמל - בלתי מקובלת"
אתמול הודיע נמל התעופה בלונדון כי יגביל את מספר הנוסעים ל-100 אלף ביום למשך חודשיים - עקב המחסור בכוח אדם; אולם חברת התעופה מדובאי מסרבת לקבל את התנאים החדשים: "נמשיך לטוס כרגיל"
הכאוס בתחום התעופה: חברת אמירייטס איירליינס יצאה נגד החלטת נמל התעופה הית'רו בלונדון להגביל את מספר הנוסעים ל-100 אלף ליום למשך חודשיים.
חברת התעופה מדובאי - אחת הגדולות בעולם - כינתה את החלטת הית'רו "לא מקובלת", ומאשימה את הנהלת נמל התעופה ב"התעלמות בוטה מהלקוחות".
באמירייטס הודיעו כי ימשיכו בלוח הטיסות המתוכנן, למרות "האיום בצעדים משפטיים" מצד הית'רו.
"מאוד מצער שנמל התעופה הית'רו נתן לנו 36 שעות כדי לעמוד במכסות המקוצצות, שנראה כאילו נקבעו באוויר דליל", מסרה חברת התעופה. "לא רק שהם הכתיבו אילו טיסות עלינו לבטל ולזרוק מהן את הנוסעים, אלא גם איימו לנקוט צעדים משפטיים במקרה שלא נעמוד בתנאים החדשים. זה לא הגיוני ולא מקובל, ואנו דוחים את הדרישות האלה".
לדברי החברה, צוותי הקרקע שלה בהית'רו, הפועלים במסגרת חברה-בת, "מוכנים לטפל בטיסות שלנו"; לפיכך היא טוענת כי הבעיות בנמל התעופה הן באחריותו בלבד.
"קו לונדון-דובאי הוא אחד הפופולריים ביותר שלנו, עם שש טיסות ביום מאז אוקטובר 2021 ושיעורי תפוסה גבוהים מאוד בעשרת החודשים האחרונים. לכן הנהלת הית'רו היתה צריכה להיות מוכנה לכך", נמסר מאמירייטס. "כעת הם רוצים להכריח אותנו לבטל טיסות לעשרות אלפי לקוחות שכבר שילמו על הכרטיס לפני כמה חודשים".
לדברי החברה, כ-70% מהנוסעים שלה שטסים מהית'רו ממשיכים מדובאי ליעדים אחרים כדי לפגוש את משפחותיהם, ובלתי אפשרי למצוא להם טיסות חלופיות בזמן כל כך קצר.
"עד להודעה חדשה, אנחנו נמשיך להפעיל את הטיסות שלנו מהית'רו כמתוכנן", סיכמה אמירייטס.
הנהלת הית'רו נימקה את המהלך בכך שכוח האדם בשדה אינו מספיק כדי לתמוך בכל הטיסות - בעקבות הזינוק בהזמנות והמחסור בעובדים לאחר שרבים עזבו במהלך הקורונה.
בניגוד לאמירייטס, בבריטיש איירווייז ביטלו בתגובה להודעת הית'רו טיסות שתוכננו לחודשים הקרובים. "היעד שלנו הוא להגן על הטיסות עבור מרבית הנוסעים בהית'רו הקיץ ולהעניק את הביטחון שכל מי שכן טס דרך שדה התעופה יחווה מסע בטוח ואמין ויגיע ליעדו ביחד עם המזוודה", מסר ג'ון הולנד-קיי, מנכ"ל הית'רו. "אנחנו מודעים לכך שזה יוביל לכך שחלק מהטיסות הקיץ יעברו ליום אחר, לשדה תעופה אחר או פשוט יבוטלו, ואנחנו מתנצלים בפני מי שייפגע".