סגור
משמאל ג'יימס מרדוק רופרט מרדוק לאכלן מרדוק פורס המאה ה-21 נמכר
רופרט מרדוק עם שני בניו לאכלן משמאל וג'יימס מימין . מאמין שרק לאכלן יוכל לשמור על השווי המסחרי של האימפריה (צילום: AFP)

"יורשים" גרסת המציאות: הדרמה המשפטית של משפחת מרדוק מגיעה לבית המשפט

איל התקשורת רופרט מרדוק (פוקס ניוז, וול סטריט ג'ורנל) יצטרך להסביר מדוע שינה את מבנה הקרן המשפחתית, ושלל את זכויות ההצבעה של שלושה מילדיו הבוגרים לטובת בנו לאכלן. הדיונים בבית המשפט בנבאדה יתקיימו בדלתיים סגורות וימשכו בשבועיים הקרובים, כשמרדוק האב אף עשוי להעיד

המאבק על השליטה באימפריית התקשורת של רופרט מרדוק מגיע השבוע לבית המשפט. בגרדיאן דיווחו כי היום (ג') ייערך בבית המשפט בנבאדה דיון ראשון בנושא, והחל מהשבוע הבא מתוכננים שימועים לגילוי ראיות. הסאגה המשפטית אמורה להימשך שבועיים ומאחורי דלתיים סגוריות. עם זאת, קואליציה של שש חברות חדשות, ביניהן CNN, AP, רויטרס והוושינגטון פוסט הגישו בקשות לקבלת גישה להליך ולמסמכי בית המשפט.
הדיונים בבית המשפט יעסקו בהחלטתו של מרדוק לשנות את המבנה של הקרן המשפחתית כך שבנו לאכלן (53) יקבל את כל זכויות ההצבעה, זאת על חשבון שאר ילדיו הבוגרים: פרודנס, ג'יימס ואליזבת. עד כה החזיקו ארבעתם במספר שווה של קולות.
הצעד נובע ככל הנראה מכך שבניגוד ללאכלן, שאר הילדים הביעו הסתייגויות לגבי הכיוון של החברות שבבעלות המשפחה, במיוחד במהלך הכהונה של דונלד טראמפ בבית הלבן. ג'יימס אף העניק בשבוע שעבר את תמיכתו לקמלה האריס, המתמודדת נגד טראמפ בבחירות לנשיאות בארה"ב.
ביולי 2020 הוא התפטר מהדירקטוריון של ניוז קורפ בשל הנטייה הימנית של כלי התקשורת שבבעלותו. "ההתפטרות שלי נובעת מחילוקי דעות בנוגע לחלק מהתכנים המפורסמים בכלי התקשורת של ניוז קורפ וסביב החלטות אסטרטגיות מסויימות", כתב בשעתו.
לאכלן נחשב היה ליורש המועדף על אביו כבר ב-2019, אז מינה אותה לעמוד בראש פוקס. לפי דיווח בניו יורק טיימס ביולי, מרדוק טען כי יש להעביר את השליטה הבלעדית באימפריה ללאכלן, מכיוון שהוא היחיד שיוכל לשמור על השווי המסחרי שלה. לטענתו, שלושת הילדים האחרים יפריעו למנהיגות שלו, ובכך ימנעו מהחברות להרוויח כסף. מנגד, שלושת האחים טענו כי מדובר בניסיון שנערך לא בתום לב לערער על רוח השיוויון של הקרן.
מרדוק הקים את הקרן לאחר גירושיו מאשתו השנייה, אנה מרדוק מאן, וזאת כחלק מהסדר הגירושים ביניהם, ולדרישתה העניק זכיות הצבעה שוות לכל אחד מארבעת הילדים.
לאחר ההכרזה מיהרו שני הצדדים להצטייד בעורכי דין, כשמרדוק האב עובד עם התובע הכללי לשעבר של ארה"ב וויליאם בר, שעוזר לו לשכתב מחדש את מבנה הקרן, ועם אדם סטרייסנד שעבד על תביעות העזבון של מייקל ג'קסון ובריטני ספירס.
אימפריית ניוז קורפ שבבעלותו של מרדוק כוללת שורה של כלי תקשורת, ביניהם הוול סטריט ג'ורנל, הניו יורק פוסט ופוקס ניוז, וההון של המשפחה מוערך ב-20.2 מיליארד דולר, כך לפי מגזין פורבס.
"גורל ההון העצום של משפחת מרדוק ואימפריית התקשורת שלה הם בעלי עיניים ציבורי רב, ולציבור יש גם אינטרס להבטיח שבית המשפט יפעל בצורה הולמת ונטולת פניות", נכתב בבקשה שהגישו כלי התקשורת בעד פתיחת הדיונים לציבור.
עם זאת, מרדוק ינסה ככל יכולתו להימנע מהצגת הכביסה המלוכלכת של המשפחה לעיני כל. בדיילי ביסט דיווחו כי מרדוק אף מתכוון להעיד במשפט כדי להסביר את הכוונה שלו מאחורי שינוי זכויות ההצבעה.