סגור
ניידת שידור של רדיו קרקוב
ניידת שידור של אוף רדיו קרקוב. מנהל התחנה טען שפיטורי העיתונאים לא נעשו בגלל AI אלא בגלל מספר המאזינים הזעום (צילום: shutterstock)

ניסוי בפולין: תחנת רדיו פיטרה את העיתונאים שלה והחליפה אותם במגישי AI

המהלך השנוי במחלוקת שביצעה תחנת Off Radio בקרקוב עורר גל מחאה בקרב עיתונאים ועובדי תקשורת במדינה. שר הדיגיטל הפולני קרא לרגולציה על השימוש בבינה מלאכותית 

תחנת הרדיו הפולנית OFF Radio Krakow עוררה סערה לאחר שפיטרה את העיתונאים שלה והשיקה מחדש השבוע את שידוריה עם "מגישים" המופעלים על ידי בינה מלאכותית. התחנה, שמושבה בעיר קרקוב שבדרום המדינה, הכריזה על "הניסוי הראשון בפולין שבו העיתונאים הם דמויות וירטואליות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית", והציגה שלושה אווטארים שנועדו לפנות למאזינים צעירים בנושאי תרבות, אמנות וחברה.
המהלך עורר תשומת לב ארצית לאחר שמתאוש דמסקי, עיתונאי ומבקר קולנוע שעד לאחרונה הגיש תוכנית בתחנה, פרסם ביום שלישי מכתב פתוח המוחה על "החלפת העובדים בבינה מלאכותית". למעלה מ-15,000 אנשים חתמו על העצומה שיזם.
קז'ישטוף גבקובסקי, שר הדיגיטל וסגן ראש הממשלה, התערב בסוגיה וקרא לחקיקה שתסדיר את השימוש בבינה מלאכותית: "למרות שאני מעריץ של התפתחות הבינה המלאכותית, אני מאמין שגבולות מסוימים נחצים יותר ויותר".
מנהל התחנה, מרצין פוליט, טען מצדו כי אף עיתונאי לא פוטר בגלל הבינה המלאכותית אלא בשל מספר מאזינים "שהיה קרוב לאפס".