סגור
פרדי מרקורי קווין 1986
פרדי מרקורי, סולן להקת קווין. ממשיך לייצר הכנסות (צילום: RICHARD YOUNG/SOTHEBY’S)

רדיו גאגא לנצח: סוני מיוזיק במו"מ לרכישת הקטלוג של קווין במיליארד דולר

הלהקה רשמה הכנסות של 52 מיליון דולר ב-2022.אם תצא לפועל תהיה זו העסקה הגדולה ביותר מסוג זה. הקטלוג של ברוס ספרינגסטין נמכר ב-500 מיליון דולר, הקטלוג של דיוויד בואי נמכר ב-250 מיליון דולר, זה של  מייקל ג'קסון ב-600 מיליון דולר

סוני מיוזיק מנהלת מגעים לרכישת קטלוג המוזיקה של קווין, שכולל שירים אהובים כמו רפסודיה בוהמית ורדיו גאגא. לפי דיווח בבלומברג, שווי העסקה עשוי לעמוד על מיליארד דולר.
סוני ככל הנראה עובדים עם משקיע נוסף על הוצאתה לפועל של העסקה, שתהיה המכירה הגדולה ביותר מסוגה. עם זאת, בבלומברג ציינו בדיווח כי עוד לא הושגה הסכמה סופית, כך שייתכן שהמגעים לא יבשילו לכדי עסקה.
חברי להקת קווין הנותרים בריאן מיי, רוג'ר טיילור וג'ון דיקון וכן מנהלי העיזבון של פרדי מרקורי, הם בעלי החזקות שוות בחברת ההפקות של קווין, שדיווחה על הכנסות של 52 מיליון דולר עבור השנה הפיסקלית שהסתיימה בספטמבר 2022.
מסוני לא התקבלה תגובה לדיווח.
עסקאות לרכישת קטלוגי מוזיקה הפכו לשכיחות בשנים האחרונות, ומשכו השקעות של מיליארדי דולרים מקרנות הון וחברות פרייבט אקוויטי, ביניהן KKR ובלאקסטון. העסקאות הגדולות כוללות את מכירת הקטלוג של ברוס ספרינגסטין ב-2021 לסוני מחיר מוערך של 500 מיליון דולר, מכירת הקטלוגים של ניל יאנג ובוב דילן בכמה מאות דולרים כל אחד, וכן וורנר מיוזיק שרכשו את הקטלוג של דיוויד בואי ב-2022 עבור 250 מיליון דולר. בתחילת השנה רכשה סוני 50% מקטלוג המוזיקה של מייקל ג'קסון ב-600 מיליון דולר.
עם זאת, לא כל ההשקעות מוכיחות את עצמן. בחודש שעבר אישרה חברת תמלוגי המוזיקה הבריטית היפנוסיס, שבבעלותה הזכויות לשירים של אמנים כמו ביונסה וניל יאנג, כי היא תירכש על ידי בלאקסטון בעסקה בשווי 6 מיליארד דולר, זאת בעקבות ביקורת מצד בעלי המניות על ההתנהלות.
הפופולריות של קווין עד היום באה לידי ביטוי גם במכירה פומבית שנערכה בספטמבר של פריטים ומזכרות של מרקורי וגרפה מעל 15 מיליון דולר, כולל 2.2 מיליון דולר עבור הפסנתר עליו הלחין את השיר רפסודיה בוהמית.