ד"ש לשנות ה-90: לראשונה נפתחה בלונדון חנות טמגוצ'י
ד"ש לשנות ה-90: לראשונה נפתחה בלונדון חנות טמגוצ'י
הצעצוע הדיגיטלי שהושק לפני 22 שנים נהנה מעלייה במכירות שהוכפלו בין 2022 ל-2023 והובילו לפתיחת חנות בקמדן מרקט. המכשירים החדשים שונים במקצת מהמקוריים, ומאפשרים לתקשר עם מכשירים אחרים ובעלי חיבור ל-Wi-Fi. "זה נחמד שאפשר פשוט לשכוח מהכול", הסבירה אחת המשתמשות
טמגוצ'י חוזר לאופנה. הצעצוע הדיגיטלי שמאפשר לגדל ייצור מחמד היה אחד הלהיטים הגדולים של שנות ה-90. הוא הושק מחדש בבריטניה ב-2019 ונהנה מאז מעלייה עקבית במכירות. ב-BBC דיווחו כי המכירות העולמיות הוכפלו בין 2022 ל-2023 ולאור ההצלחה הזו נפתחה חנות טמגוצ'י ראשונה בבריטניה, דבר שלא היה למותג אפילו ב-1996 בשיא תהילתו. החנות נפתחה בקמדן מרקט בלונדון.
עם זאת, יש מספר שינויים בין הטמגוצ'י של אז והטמגוצ'י של היום. הצורה שלו אמנם לא השתנתה – ביצה צבעונית עם מסך דיגיטלי קטן וכפתורים, אך לצעצוע עצמו יש הרבה יותר פונקציות בימינו. "אפשר לתקשר עם חברים, יש חיבור ל- Wi-Fi ואפשר להוריד פריטים שונים", אמרה מנהלת המותג פרייה ג'אדג'ה. "התוספות הללו יעזרו להילחם בתחושת העייפות שהייתה סביב הדגמים המוקדמים". עוד הוסיפה כי למרבה ההפתעה המוצר המחודש לא פונה רק לבני דור המילניום שגדלו עליו. "ילדים שמעולם לא היה להם מכשיר מסוג זה לפני כן משחקים איתו, ממש מרגש לראות איך הם מקבלים אותו בחום".
מבחינת המשתמשים המבוגרים יותר, ההשקה המחודשת של הטמגוצ'י מחזירה אותם לילדות. "כשאני משחק עם הטמגוצ'י שלי, אני מקבל מעין תזכורת לאיך הייתי כששיחקתי עם המכשיר כילד", אמר אחד המשתמשים, בעוד שמשתמשת נוספת בשם אמה הוסיפה כי הטמגוצ'י מעניק לה אסקפיזם הנחוץ בימינו. "במצב של העולם כרגע ובשנים האחרונות, נחמד שאפשר להביט על חיית המחמד המפוקסלת כל כמה זמן ולשכוח מהכל".
הטמגוצ'י הומצא ביפן על ידי אקיהירו יוקוי, והפך עד מהרה לתופעה תרבותית בינלאומית. מאז שהושק ב-1996 נמכרו ברחבי העולם יותר מ-82 מיליון טמגוצ'ים. המחירים כיום מתחילים ב-16 פאונד, כשהדגמים המתקדמים יותר עולים כבר כ-40 פאונד.