פתח קופה: בזוס כבר מכר כרטיסים לטיסות חלל ב-100 מיליון דולר
פתח קופה: בזוס כבר מכר כרטיסים לטיסות חלל ב-100 מיליון דולר
מייסד אמזון, שהוציא השבוע את הטיסה המסחרית השנייה לחלל, מדווח על ביקוש, אך חברת בלו אוריג'ן שלו טרם פרסמה מחיר לכרטיס. המתחרה ריצ'ארד ברנסון גובה 500-200 אלף דולר לכרטיס
בלו אוריג'ן, חברת חקר החלל של ג'ף בזוס, מכרה כרטיסים בכ-100 מיליון דולר לטיסות עתידיות לחלל. כך הכריז אתמול בזוס לאחר שובו מהטיסה המאוישת הראשונה של החברה. "הביקוש גבוה, מאוד גבוה", אמר מייסד אמזון. עם זאת, החברה טרם חשפה את המחירים למושבים בחללית ניו שפרד, שתטוס לחלל בעתיד.
כרטיס יחיד לטיסה הראשונה, שעליה היו גם בזוס ואחיו הצעיר מארק, נמכר במכירה פומבית תמורת 28 מיליון דולר. לשם השוואה, היריבה של בלו אוריג'ן במרוץ לחלל, וירג'ן גלקטיק של ריצ'ארד ברנסון הבריטי, גובה עבור טיסות עתידיות מחירים שנעים בין 200 ל-500 אלף דולר.
באתר CNBC מדווחים כי בזוס הכריז כי בלו אוריג'ן "תטיס אנשים פעמיים נוספות השנה", אך הודה שעוד לא ידוע כמה שיגורים מתכוונת החברה לבצע ב-2022. "אנחנו עוד נפצח את זה", הבטיח אחד האנשים העשירים בעולם, והוסיף שהחברה מעוניינת לבצע שיגורים "בתדירות תכופה מאוד בעתיד".
לבלו אוריג'ן יש כיום שני משגרים לחללית ניו שפרד במתקן שלה בטקסס. אחד לטיסות מחקר ומטען והשני להטסת אנשים. בזוס הבטיח כי ייבנו משגרים נוספים, כדי שיוכלו להמשיך ולהתאמן על החללית.
בתוך כך, בזוס הכריז אתמול גם כי הוא מעניק 200 מיליון דולר לשף חוזה אנדרס וליזם החברתי ואן ג'ונס, כדי שהשניים יתרמו אותם לארגוני הצדקה המועדפים עליהם. "קל להיות אמיץ אבל מרושע, לכן צריך לנסות להיות אדיבים ומנומסים, לנסות להיות אמיצים ומאחדים. זה קשה יותר, אבל הרבה יותר טוב, והופך את עולם למקום טוב יותר", אמר בזוס.
בראיון שהעניק ל-CNN יום לפני טיסתו לחלל התייחס בזוס גם לטענה שעדיף לו להוציא את הונו הרב על פתרון הבעיות פה על כדור הארץ. "עלינו לעשות גם וגם", ענה. "יש לנו בעיות רבות - כאן ועכשיו - על כדור הארץ, ועלינו לטפל בהן. אך עלינו גם להביט תמיד לעבר העתיד".