עוד חופשות ומימון לימודים: כך מגייסים בארה"ב עובדים למקדונלד'ס
עוד חופשות ומימון לימודים: כך מגייסים בארה"ב עובדים למקדונלד'ס
תעשיית המסעדות בארה"ב מתמודדת עם מחסור בעובדים, ולכן בסניפי מקדונלד'ס השיקו תוכנית חדשה שמטרתה למשוך עובדים על ידי שלל הטבות ביניהן העלאה בשכר. גם רשתות המזון המהיר צ'יפטולה ושיק שאק הודיעו על העלאת השכר השעתי
תעשיית המסעדות בארה"ב מתמודדת עם מחסור בעובדים, ולכן בסניפי מקדונלד'ס משיקים תוכנית חדשה שמטרתה למשוך עובדים על ידי הצעת שלל הטבות כמו מימון טיפולי חירום בילדים ומימון שכר לימוד. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל בעלי הזיכיונות של סניפי מקדונלד'ס בארה"ב מתכננים גם להעלות את השכר לשעה ולהעניק לעובדים יותר חופשות בתשלום. ממטה החברה נמסר כי הם מבצעים השקעה במיליוני דולרים כדי לסייע למאמצים של בעלי הזיכיונות. 95% מתוך 13,450 הסניפים בארה"ב הם בבעלות זכיינים.
המחסור בכוח עבודה מתגלה כאחד האתגרים העיקריים העומדים בפני ההתאוששות הכלכלית פוסט הקורונה, בייחוד בתעשיית האירוח והמסעדות. כיום יש 1.3 מיליון עובדים פחות במסעדות ובברים בארה"ב לעומת התקופה לפני פרוץ המגפה, זאת בעוד שבסקטורים רבים אחרים חזרו לתעסוקה מלאה. יתרה מכך, שיעור העובדים שעוזבים את המשרות שלהם בתעשיות המסעדות והמלונות טיפס באפריל לשיא של שני עשורים, כך לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי. סקר שנערך לאחרונה בקרב יותר מ-20 סניפים של רשתות הסעדה מצא שהארכת דמי אבטלה היא הסיבה העיקרית לכך שעובדים עזבו את התעשייה מאז פרוץ המגפה. סיבות נוספות כללו שחיקה מעולם המסעדות, וחשש מעבודה מול קהל בזמן הקורונה.
מקדונלד'ס היא אחת המעסיקות הפרטיות הגדולות בארה"ב עם כ-80 אלף עובדים בסניפים, ובהתאם רשתות אחרות עוקבות אחריה כדי לראות את המגמות בנוגע לשכר. במאי הודיעה החברה כי תעלה את השכר ההתחלתי בסניפים שאינם בבעלות זכיינים ל-17 דולר לשעה מ-11 דולר.
בשנה שעברה ערכו הזכיינים סקר בקרב יותר מ-5,000 עובדים כדי לגלות מה התגמולים החשובים להם ביותר. הסקר מצא שהעובדים מעוניינים במגוון של הטבות החל משכר גבוה יותר ועד לגמישות במקום העבודה. לאחר דיונים מרובים החליטו בחודש שעבר בעלי הזיכיונות להרחיב את תוכנית ההכשרות המוצעת לעובדים, ולשפר את הגמישות ואת השכר. כך למשל, בחברה דיווחו כי בעל זיכיון בדנבר מוציא מעל מיליון דולר על העלאת שכר.
לפי בעלי הזכיינים עליהם להפגין את המחויבות שלהם כלפי העובדים. לפיכך מטרת התוכנית החדשה היא "לשנות באופן יסודי את מה זה אומר לעבוד בסניף של מקדונלד'ס".
מקדונלד'ס לא לבד. גם רשתות המזון המהיר צ'יפטולה ושיק שאק הודיעו על העלאת השכר השעתי.