סגור
פועל ב מפעל NIO ב סין
פועל במפעל NIO בסין (צילום: רויטרס)

נתון מדאיג מסין: פעילות הייצור ירדה לשפל של חצי שנה

מדד מנהלי הרכש ירד החודש ל-49.1 נקודות לעומת 49.4 ביולי וצפי ל-49.5; מדובר בירידה שישית ברציפות, והיא נובעת מביקושים פוחתים; הדבר עשוי להביא להקדמת הנפקת האג"ח הממשלתיות שתוכננה לשנה הבאה

פעילות הייצור בסין ירדה לשפל של שישה חודשים באוגוסט, לאחר שהמחיר לצרכן המשיך לרדת יחד עם הביקוש למוצרים, כך על פי נתונים שהתפרסמו היום (שבת). הדבר צפוי להפעיל לחץ על קובעי המדיניות להמשיך בתוכניתם להזרמת עוד תמריצים למשקי הבית.
מדד מנהלי הרכש שמפרסם משרד הסטטיסטיקה הלאומי ירד באוגוסט ל-49.1 נקודות לאחר שעמד ביולי על 49.4. מדובר בירידה השישית הרצופה שלו, והחודש הרביעי ברצף שהוא נמצא מתחת לרף 50 הנקודות המפריד בין צמיחה להתכווצות. הוא לא עמד גם בתחזית של 49.5 שהתקבלה בסקר של רויטרס.
אחרי רבעון שני מאכזב המשיכה הכלכלה השנייה בגודלה בעולם לאבד מומנטום ביולי, מה שהביא את מקבלי המדיניות לאותת שהם מוכנים לחרוג מהרגלם לתמרץ את הייצור, ותחת זאת לתמרץ את משקי הבית. התחושה נותרה עגומה בקרב היצרנים בשעה שמשבר הנדל"ן המתמשך מותיר את הביקוש הביתי נמוך, והמגבלות המערביות על היצוא הסיני נמשכות.
היצרנים דיווחו שמחירי התוצרת שהם מוציאים משערי מפעליהם הם הנמוכים ביותר מזה 14 חודשים, וירדו לרמה של 42 נקודות מ-46.3 ביולי. במביל ההזמנות החדשות נותרו בתחום השלילי ומגזר הייצור המשיך לא לשכור עובדים חדשים. "המדיניות הכלכלית עודנה די מגבילה, מה שאולי תורם לצמיחה הכלכלית החלשה", כך אמר ז'יווי ז'אנג, כלכלן סיני בכיר, "כדי להשיג יציבות כלכלית, המדיניות צריכה להיות הרבה יותר תומכת. עם ההאטה בכלכלת ארה"ב, היצוא אולי אינו מקור צמיחה אמין דיו, כפי שהיה במחצית השנה הראשונה".
מומחים בתחום תוהים האם בייג'ינג עשויה להחליט באוקטובר להקדים הנפקה של חלק מהאג"ח שתוכננה לשנה הבאה, אם סימני הצמיחה לא יתחילו להראות התאוששות במהלך הקיץ.