סגור
financial times
לגו קוביות משחק
מוצרים של לגו - יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם (צילום: בלומברג)

בעיקר בזכות הדיגיטל: הכנסות לגו עלו ב־17% והשאירו אבק למתחרות

הרווח הנקי של ענקית הצעצועים ב־2022 עמד על 2 מיליארד דולר, והיא פתחה פער מול חברות מתחרות. בחברה יפתחו שני מפעלים חדשים השנה

ענקית הצעצועים לגו מגדילה את ההשקעות שלה בדיגיטל, במסחר מקוון ובמעבר לאריזות ידידותיות לסביבה, זאת לאחר שהחברה הדנית הגדילה בשנה שעברה את הפער שלה מהיריבות.
יצרנית הצעצועים הגדולה בעולם רשמה עלייה של 17% בהכנסות ב־2022, ואלה עמדו על 65 מיליארד קרונה דנית (9.3 מיליארד דולר), בעוד הרווח הנקי עלה ב4% ל־13.8 מיליארד קרונה (2 מיליארד דולר), זאת על אף עליית מחירי חומרי הגלם, האנרגיה והשילוח. "אנחנו עושים דברים רבים בחזית הדיגיטל", אמר המנכ"ל נילס כריסטיאנסן בריאיון ל”פייננשל טיימס”. "בתחום הזה אנחנו מגדילים את ההשקעות. אנחנו יודעים היטב כיצד למשוך את הצרכנים לתוך עולם הלגו שבתוך החנויות, ואנחנו עובדים קשה ליצור את ההרגשה הזו של היסחפות למותג של לגו גם בעולם הדיגיטלי".
בלגו נהנו מצמיחה מסחררת לאורך המגפה, שכן הסגרים וההגבלות פינו לילדים ולמבוגרים יותר זמן לשחק בקוביות הפלסטיק. בשלוש השנים האחרונות הן המכירות והן הרווח הנקי של החברה עלו בשני שלישים, ועזרו לחברה לעקוף את המתחרות כמו מאטל והסברו האמריקאיות. לשם השוואה, עבור 2022 דיווחו במאטל על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר ורווח נקי בגובה 400 מיליון דולר, ומכירות הסברו הסתכמו ב־5.9 מיליארד דולר, ורווח של 200 מיליון דולר בלבד.
לגו הדנית, שנותרה חברה בבעלות משפחתית, מעריכה כי צפויה "נורמליזציה" בשיעורי הצמיחה השנה, כך שלפי התחזית, ההכנסות יעלו בשיעור חד־ספרתי. אך עדיין הצמיחה צפויה להיות גבוהה יותר לעומת שאר תעשיית הצעצועים. בלגו מרוויחים כעת משורה של השקעות שביצע כריסטיאנסן לאחר שנרשמה האטה קלה בצמיחה ב־2017. הוא הזרים כספים למותג באמצעות הרחבת מגוון המוצרים ופתיחת מאות חנויות, זאת במקביל להשקת מארזי לגו שמשולבות בתוכם אפליקציות דיגיטליות. בחברה מתכוונים לחשוף בקרוב את פרטי שיתוף הפעולה במטאוורס עם אפיק גיימס, היצרנית של משחק המחשב פורטנייט. כמו כן, בחברה מתכוונים להפסיק את השימוש עד 2030 בפלסטיק המיוצר מדלקים מאובנים בקוביות ובאריזות.
כריסטיאנסן זקף את ההצלחה והצמיחה בשנה שעברה לזכות מוצרים כמו קולקציית העיר שכוללת תחנת משטרה, תחנת כיבוי אש ותחנות רכבת והאריזות הכוללות מודלים של אתרים ידועים כמו מגדל אייפל. לדבריו, כמחצית מהמוצרים שנמכרו בשנה שעברה היו חדשים.
על רקע ההצלחה בלגו מתכוונים לפתוח מפעלים בווייטנאם ובארה"ב ב־2024 וב־2025, זאת על מנת להרוויח מהצמיחה מחוץ לאירופה. החברה גם פתחה בשנה שעברה 155 חנויות לגו חדשות, כך שהיא מפעילה כעת 904 חנויות. השנה מתכוונת החברה לפתוח עוד 145 חנויות, מרביתן בסין.