סגור
מפגינים נגד ישראל בטולוז צרפת נושאים שלט של תנועת החרם BDS בספטמבר 2024
מפגינים נגד ישראל בטולוז נושאים שלט של BDS, ספטמבר 2024 (צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)

נסטלה מודה: החרם של תנועת ה-BDS פגע במכירות השנה

יצרנית המזון השווייצרית הודיעה כי קצב הצמיחה במכירות ירד בינואר-ספטמבר עקב "הססנות צרכנים כלפי מותגים גלובליים הקשורה למתחים גיאופוליטיים"; נסטלה היא יעד מרכזי של תנועת ה-BDS עקב הבעלות שלה על אסם

יצרנית המזון השווייצרית נסטלה הודיעה כי מכירותיה נפגעו השנה בעקבות חרמות על חברות הקשורות לישראל. כך מדווח אתר מרקטווץ'.
החברה, המייצרת בין השאר את המותגים נסקפה וקיטקט, הפכה מאז פרוץ המלחמה בעזה ליעד מרכזי של תנועת החרם (BDS), בין השאר עקב הבעלות שלה על אסם הישראלית אותה רכשה ב-2016.
בעדכון שפרסמה היום נטסלה במקביל לדוחותיה הכספיים, היא הודיעה שנרשמה האטה במדד הצמיחה הפנימי שלה (RIG), עקב "הססנות צרכנים כלפי מותגים גלובליים הקשורה למתחים גיאופוליטיים". המדד האמור בוחן את היקף המוצרים שהחברה מוכרת, ומנטרל את ההכנסות העודפות שלה מהעלאות מחירים.
לפי מדד ה-RIG, הצמיחה בהיקף המכירות של נסטלה ירדה מ-2.2% ברבעון השני ל-1.3% ברבעון השלישי, למרות שהאנליסטים ציפו דווקא לעלייה.
לורן פרייסה, מנכ"ל נסטלה החדש, אמר היום כי צפויים שינויים בדירקטוריון החברה, שאמורים בין השאר להאיץ את הליך קבלת ההחלטות בו.
לפי דוחות נסטלה, מכירות החברה ירד ב-2.5% בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת התקופה המקבילה, ל-67.1 מיליארד פרנקים שווייצריים (77.6 מיליארד דולר). זאת למרות שהעלתה מחירים ב-1.6%. יצרנית המזון צופה כי שיעור הרווח התפעולי (היחס בין הרווח התפעולי לבין המכירות) שלה יעמוד על 17% ב-2024, לעומת 17.3% ב-2023.
הירידה החדה ביותר במכירות של נסטלה נרשמה באזור צפון אמריקה - האחראי ל-35% מכלל מכירות החברה; באזור זה ירד מדד ה-RIG ב-0.9% בינואר-ספטמבר, והמכירות עצמן ירדו ב-2.6%.
נסטלה היתה יעד לחרם צרכני גדול במחצית השנייה של שנות ה-70 בעקבות הטענות נגד שיטות השיווק של תחליפי חלב שאותן נקטה במדינות מתפתחות.