סגור
אס. איסווארן שר ב סינגפור נידון ל-12 חודשי מאסר על קבלת מתנות 3.10.24
אס. איסווארן. כרטיסים למשחקי כדורגל (צילום: Roslan RAHMAN and ROSLAN RAHMAN / AFP)

שר לשעבר בסינגפור נשלח לכלא: "קיבל מתנות ב-300 אלף דולר"

אס. איסווארן כיהן כשר במשך 13 שנה, ובינואר האחרון התפטר לאחר שהוגש נגדו כתב אישום; הוא הודה בקבלת מתנות מאיש עסקים, בהם כרטיסים למשחקי כדורגל באנגליה וגישה למטוס פרטי; בסינגפור אין כמעט מקרי שחיתות שלטונית - האירוע הקודם היה ב-1986 

שר לשעבר בסינגפור נידון ל-12 חודשים מאסר באשמת שיבוש חקירה וקבלת מתנות בשווי של מעל 300 אלף דולר. זו הפעם הראשונה בתולדות סינגפור שחבר ממשלה לשעבר נשלח לכלא.
העבריין המורשע הוא אס. איסווארן (S. Iswaran), שכיהן כשר במשך 13 שנים, עד תחילת השנה הנוכחית, בין השאר במשרדי המסחר, התקשורת והתחבורה. הוא הודה באשמה בארבעה סעיפי אישום של קבלת מתנות בצורה לא הולמת, ובאישום אחד של שיבוש חקירה. איסווארן יתחיל לרצות את עונשו ביום שני.
האישומים התרכזו בתקופה בה שימש כשר תחבורה, אז נטען כי קיבל מתנות יוקרתיות, רובן מטייקון התיירות אונג בנג סנג, כולל כרטיסים למשחקי כדורגל בליגה האנגלית, למירוצי פורמולה 1 בסינגפור, למחזות זמר בלונדון וכן גישה למטוס פרטי. שווי המתנות הללו הוערך ביותר מ-400 אלף דולר סינגפורי, כך לטענת התביעה.
איסווארן התפטר מתפקידו כשר התחבורה בינואר, לאחר שהוגשו האישומים נגדו. בתחילה טען לחפותו והבטיח להילחם כדי לטהר את שמו, אך בסופו של דבר הודה באשמה.
המקרה טלטל את סינגפור, שכמעט ואין בה שחיתות שלטונית. פרשת השחיתות האחרונה בה היה מעורב שר היתה ב-1986, אז נחקר השר לפיתוח לאומי בשל חשד לשוחד - אך מת לפני שהוגש כתב אישום.